Etablering af FTP-server.
Fra : John Lynge

Dato : 27-01-01 21:46

Hej venner.

Jeg har win2k installeret, og vil gerne lave min egen ftp-server.
Det skulle gerne fungere med brugernavn og password.
Er der nogle der ved hvor jeg finder materiale om det, eller hvis der er en
eller anden, der kan give mig i fif i hvordan jeg gør det.

Hilsen John Lynge

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-01-01 22:28

"John Lynge" <jal@jal.as> skrev :

>Er der nogle der ved hvor jeg finder materiale om det, eller hvis der er en
>eller anden, der kan give mig i fif i hvordan jeg gør det.

og du har tygget manualen gennem ?

--
Venligst

jan@stevns.net - www.stevns.net
(Motorola 1000 GSM til fastmontering sælges billigt - skriv)

Fra : John Lynge

Dato : 27-01-01 22:33

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> og du har tygget manualen gennem ?

Det er ikke nogen særlig stor manual, der fulgte med Win2k, da det kun var
en OEM, der fulgte med min nye maskine.

MVH John Lynge

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-01-01 22:34

Hej "John Lynge" <jal@jal.as>

>Det er ikke nogen særlig stor manual, der fulgte med Win2k, da det kun var
>en OEM, der fulgte med min nye maskine.

Har du læst hjælp? - den er faktisk ret omfattende.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Frans Jensen

Dato : 27-01-01 23:39

On Sat, 27 Jan 2001 21:46:03 +0100, "John Lynge" <jal@jal.as>
wrote:

>Jeg har win2k installeret, og vil gerne lave min egen ftp-server.

kan du ikke nøjes med en af dem som allerede er lavet

http://www.gene6.com

her kan du finde både en udmærket FTP server
og en manual

men det er ikke gratis
er heller ikke klar over om den kan køre på Win 2k

på tucows:

http://ftp.net.uni-c.dk/tucows/win2k/ftpserver2k.html

kan du vælge mellem 11-12 forskellige

der er både share- og freeware modeller

>Det skulle gerne fungere med brugernavn og password.

sæ'fø'li' den option tror jeg er indbygget i alle FTP servere

--
linuxsiden er opdateret
http://home10.inet.tele.dk/f_jensen/linux.htm

Fra : Emil Fischer Peterse~

Dato : 27-01-01 23:49

Led evt. efter serv-u. Det er et udemærket "begynder" ftp program. Det kan
det, det skal kunne og lidt mere. Men så vidt jeg ved er sikkerheden vidst
ikke helt optimal, så hvis det skal være MEGET sikkert så find et andet
program.

Jeg bruger det selv.

--
- Mvh Emil F. P.
- www.duks.dk

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 28-01-01 02:01

> [...]

>Er der nogle der ved hvor jeg finder materiale om det, eller hvis der er en
>eller anden, der kan give mig i fif i hvordan jeg gør det.

Søg i hjælp efter "IIS" Internet Information Services.

Jeg højreklikker på "My computer" og vælger "Manage". Deri kan jeg se en række punkter, bl.a et som
hedder "Services and applications". Den åbner jeg og finder "Internet Information Services" nederst.
Så kan man starte, stoppe og indstille sin FTP og webserver.

Hvis du skal have den på nettet, skal du huske at holde den opdateret med sikkerhedspatches, da IIS
er hullet som en schweizisk ost.

Mvh
Kenneth
~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ --- Seti@Home --- ~
~ 260WU/1483hrs ~
~ -( Join Team YETI )- ~
~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : The Stressed

Dato : 01-02-01 18:37

> [...]
en
> eller anden, der kan give mig i fif i hvordan jeg gør det.

http://worldonlinedk.tucows.com/win2k/ftpserver2k.html

Bruger selv g6 FTP serveren og kan kun sige gode ting om den.

Om den er mere sikker end ISS ved jeg ikke, men har dog aldrig haft et
indbrud på serveren

--
No-Stress

cq
11 1011 0101 0000 0110 0010 1100
03 b5 06 2c

What good does the bullet proof vest do?
When death comes from the Heart!