filesize spørgsmål
Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 08-03-02 20:45

ehmm.. [pinligt]
jeg er igang med filstørrelser...
når man skriver
filesize($filen)
så kommer størrelsen i bytes, men kan man ikke få den til at skrive
kilobytes og videre deropaf...??..
eller skal man virkelig skrive en række IF statements??.. og hvis man skal
det... hvordan er det at den skal skrives??..
jeg ved at når der er 4 cifre... så skal den sætte et punktum efter første
ciffer... men hvordan gør man det??... et lille eksempel ville ikke gøre
noget..

--
Steen Nielsen
http://www.msdesign.dk

Fra : Dennis Hansen

Dato : 08-03-02 21:51

"Steen (MSDesign.dk)" <steen@msdesign.dk> wrote in message
> [...]
første
> ciffer... men hvordan gør man det??... et lille eksempel ville ikke

Det kræver ikke det store regnestykke hvis man ved at 1Kb = 1024 bytes

echo floor($bytes/1024);

Mvh
Dennis

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 08-03-02 23:33

a'hrem... som jeg skrev.... pinligt at jeg ikke kunne det...

det var jo bare fordi jeg ikke kunne finde det i los manualos...

men tak for hjælpen... det var lige hvad jeg skulle bruge