Apache directory browsing ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 08-03-02 18:51

Hej!

Jeg kan ikke rigtigt få directory-browsing til at køre på min
apache... I min httpd.conf har jeg:

<VirtualHost *>
DocumentRoot /home/httpd/ad/www
ServerName test.andebakken.dk
ScriptAlias /cgi-bin/ "/home/httpd/ad/cgi-bin/"
ErrorLog /var/log/httpd/test_andebakken_error
TransferLog /var/log/httpd/test_andebakken_access
<Directory "/home/httpd/ad/www">
AllowOverride AuthConfig Limit
allow from all
order allow,deny
</Directory>
<Directory /home/httpd/admin.andebakken.dk/www/test>
Options indexes
AllowOverride indexes
allow from all
order allow,deny
</Directory>
</Virtualhost>

men går jeg på http://test.andebakken.dk/test eller
http://test.andebakken.dk/test/ får jeg en fejl 404 retur - kan det
være på grund af manglende ikoner - eller hvad er problemet ?

/Brian

Fra : Brian Ipsen

Dato : 08-03-02 19:50

On Fri, 08 Mar 2002 18:51:17 +0100, Brian Ipsen <spammers@nowhere.net>
wrote:

> [...]
> order allow,deny
> </Directory>
> <Directory /home/httpd/admin.andebakken.dk/www/test>

skulle være

<Directory /home/httpd/ad/www/test>

/Brian

Fra : Henrik Boegh

Dato : 09-03-02 11:56

Brian Ipsen told the rest of dk.edb.system.unix:

> Hej!
>
> Jeg kan ikke rigtigt få directory-browsing til at køre på min
> apache... I min httpd.conf har jeg:

Må jeg anbefale *tada* dokumentationen:
http://httpd.apache.org/docs/mod/core.html#options

[...]

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/?index=usenet
"It ain't easy having pals"

Fra : Brian Ipsen

Dato : 09-03-02 16:17

On Sat, 09 Mar 2002 11:56:23 +0100, Henrik Boegh <henrik@boegh.X_net>
wrote:

>Må jeg anbefale *tada* dokumentationen:
>http://httpd.apache.org/docs/mod/core.html#options

Jeg _har_ kigget, og _har_ også

Options Indexes

på min directory statement... Jeg kan umiddelbart ikke se, hvad der
ellers skulle være nødvendigt...

/Brian

Fra : Henrik Boegh

Dato : 10-03-02 09:47

Brian Ipsen told the rest of dk.edb.system.unix:

[...]

> Options Indexes

I dit oprindelige indlæg har du skrevet Indexes som indexes og altså
ikke med stort I som foreskrevet i dokumentationen. Jeg syntes at kunne
huske at Apache Options Directives er case sensitive.

[...]

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/?index=usenet
"Rainbows. I hate the freakin mother fuckers!"

Fra : Brian Ipsen

Dato : 10-03-02 12:40

On Sun, 10 Mar 2002 09:46:51 +0100, Henrik Boegh <henrik@boegh.X_net>
wrote:

> [...]
>ikke med stort I som foreskrevet i dokumentationen. Jeg syntes at kunne
>huske at Apache Options Directives er case sensitive.

Ok... Men selv med den rigtige case virker det stadig ikke.... min
errorlog giver bare:

[Sun Mar 10 12:36:38 2002] [error] [client 192.168.225.10] File does
not exist: /home/httpd/admin.andebakken.dk/www/test//

/Brian

Fra : JN

Dato : 12-03-02 14:31

Brian Ipsen wrote:

> [...]
>
> [Sun Mar 10 12:36:38 2002] [error] [client 192.168.225.10] File does
> not exist: /home/httpd/admin.andebakken.dk/www/test//

File does not exist er en anden fejl. Er stien korrekt?

Tilbage til dokumentationen

Fra : Brian Ipsen

Dato : 16-03-02 11:29

[bipsen@worf test]# pwd

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-03-02 00:55

On Sat, 16 Mar 2002 11:28:40 +0100, Brian Ipsen <spammers@nowhere.net>
wrote:

>[bipsen@worf test]# pwd
>/home/httpd/admin.andebakken.dk/www/test

Bruger du symlinks herover? I så fald skal FollowSymLinks være sat
under Options.

--
- Peter Brodersen

Fra : Brian Ipsen

Dato : 17-03-02 16:55

On Sun, 17 Mar 2002 00:55:01 +0100, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Bruger du symlinks herover? I så fald skal FollowSymLinks være sat
>under Options.

Ingen symlinks - det er derfor jeg er fuldstændig uforstående over
hvorfor jeg ikke kan få det til at fungere.....

/Brian