zalman køleprofil
Fra : HB

Dato : 08-03-02 18:50

Jeg har netop købt to Zalman køleprofiler
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=189
Den ene skal sidde på et gf2 grafikkort og den anden skal sidde på
chipsættet på mit Asus bundkort. Da jeg pakkede dem ud så jeg at de på
undersiden var hakkede, som om de gentagne gange var blevet tabt eller
lignende. Vil den thermiske lim udfylde disse "huller" når jeg limer
heatsinksne på eller er det en god ide at slibe dem lidt med meget fint
sandpapir først ?

vh Henrik

Fra : Devast8or

Dato : 08-03-02 23:48

Det er ikke meningen der skal være hakker i (tror jeg. Det skal der så vidt
jeg ved ikke i nogle køleprofiler). Jeg ville sende dem tilbage hvis jeg var
dig. Der er vel ingen grund til at bruge tid (og ekstra penge hvis ikke du
har noget at slibe med) når du bare kan få nogle der ikke er defekte.

Og så noget lidt andet: Er du sikker på at sådan en profil er nok på et GF2?
Jeg kiggede lidt rundt på Zalman's hjemmeside for ikke så lang tid siden og
der så det ud til at du mindst skal op i den her
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=142&page=1 kombineret med den
her http://www.studiedata.dk/product.asp?product=165. Hvilket kort er det du
har (GF2 MX, GTS, eller hvad)? Hvis du sætter den lille profil på hvad skal
du så have af aktiv køling? Gider du at skrive hvordan/om det virker når du
har fået monteret det (enten pr. mail eller her i gruppen)? Det ville jeg
sætte pris på.

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail use: Morten (at) Teilmann (dot) Biz

Fra : HB

Dato : 09-03-02 19:27

Nu er begge køleprofiler monteret og maskinen har indtil videre kørt et par
timer uden problemer, hvor jeg hovedsageligt har spillet. Jeg sleb dem lidt
i bunden med noget fint sandpapir så de fleste hakker forsvandt og så har
jeg brugt Artic Silver Thermal Adheasive til at lime dem på med.
Grafikkortet er et Pixelview GF2 GTS kort m. 64ddr-ram. Jeg har dog også et
velafkølet kabinet med generel lufttemperatur på ca. 25 grader.

VH Henrik