Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
lån
Fra : belinda

Dato : 08-03-02 17:00

er der nogen som kan sige mig hvor jeg kan tag et lån på 5000kr når man er
på mindste satsen i dagpenge og har en gæld i forvejen i banken.
vis ikke kan svare mig på det vil det bare være fed´t så kan jeg køve min
hest som jeg set på mange gange.

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 09-03-02 10:23

"belinda"
skrev en masse om køb af hest, og penge til den.
************************************
En ting er at købe hesten. Tænk også på resten !
En hest skal helst forsikres. Den skal af og til tjekkes ved dyrlægen. Den
skal have mad hver dag, og den skal have et "opbevaringssted" ikke mindst om
vinteren.
Tjek priserne, og lav et "mini-budget" over hvad hesten koster pr. måned.
Jeg er bange for at den bliver så dyr, at det kan være en god grund til at
banken evt. ikke vil låne dig til køb af denne.
I og med at du er på dagpenge, er din økonomi "svag" - det vil sige, at
kommer der pludselig en uforudset udgift, så vælter hele budgettet.
Hvis du regner ud at hesten - eller en bil, eller hvad du ellers vil bruge
dine penge på, koster 2.000 kr. pr. måned - så forsøg igennem f.eks. 3
måneder at lægge 2.000 kr. til side - og se om du kan klare det.
Kan du klare det, så har du dels en "udbetaling" på 6.000 kr., og dels har
du evt. vist din bank at du kan afvikle på et nyt lån.
Og til slut: Snyd ikke dig selv. Det er nemt at gøre sig forestillinger om,
at man kan leve for f.eks. 30 kr. om dagen - men prøv det i praksis !

--

/Jens S., Esbjerg