Min printer "starter op" når computeren sl~
Fra : Jesper

Dato : 08-03-02 14:43

Min Brother 1230, der normalt er helt lydløs i strømsparende tilstand,
starter op ca. 30 sek efter at jeg har lukket ned for min Win2000 - dette
betyder at jeg først skal høre på den indledende og ret høje opstartssnurren
og derefter cirka fem minutters svag blæser-snurren. Kan der tænkes andre
løsninger end at slukke for printeren?

Mvh.
Jesper

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 11-03-02 08:52

Jesper wrote:

> [...]
> og derefter cirka fem minutters svag blæser-snurren. Kan der tænkes andre

Det skyldes sandsynligvis at PC'eren vipper med prime signalet når den
lukker ned. I nogle printere kan man ændre i et menupunkt så den ikke
reagerer på det - ellers er der nok kun tilbage at klippe
prime-forbindelsen i kablet.

/klaus