PHP.ini - findes den?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 08-03-02 14:35

Måske lidt ved siden af, men i OSX kan jeg ikke finde php.ini som i windows.
Det er sessionsvariabler, som jeg tror er slået fra i min php, men jeg kan
ikke gennemskue hvor php'en initieres i OSX.

Mvh. Poul

Fra : tommy

Dato : 11-03-02 14:14

On Fri, 08 Mar 2002 14:35:28 +0100, Poul Skovmand Thingholm wrote:

> [...]
> windows. Det er sessionsvariabler, som jeg tror er slået fra i min php,
> men jeg kan ikke gennemskue hvor php'en initieres i OSX.

Prøv fra en terminal med "whereis php"

Hilsen tommy

Fra : Knut Erik Andersen

Dato : 11-03-02 17:57

In article <B8AE7CB0.B50%skovmand@mac.com>,
Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> wrote:

> Måske lidt ved siden af, men i OSX kan jeg ikke finde php.ini som i windows.
> Det er sessionsvariabler, som jeg tror er slået fra i min php, men jeg kan
> ikke gennemskue hvor php'en initieres i OSX.

Om du bruker PHP-modulen som ble installert med OSX, har du ingen
php.ini.

--
Knut Erik

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 12-03-02 10:25

On 11/03/02 17:57, in article
knuterik-BB9A0D.18022411032002@news4.s.ulv.nextra.no, "Knut Erik Andersen"
<knuterik@start.no> wrote:

> Om du bruker PHP-modulen som ble installert med OSX, har du ingen
> php.ini.

Ok. Jeg har heller ikke kunnet finde noget om det. Umiddelbart ser det også
ud som om at man under configureringen af php-tarball'en har muligheder for
at angive indstillinger, men ellers beskriver min bog heller ikke noget om
den situation (altså om php er "lettere" at indstille/ligner win-udgaven i
sin opbygning efter en unix-installation). Kender du til det? Om jeg får
mere ud af at installere php'en selv?

Mvh. Poul

Fra : Knut Erik Andersen

Dato : 12-03-02 21:14

In article <B8B387E2.CF8%skovmand@mac.com>,
Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> wrote:

> Kender du til det? Om jeg får
> mere ud af at installere php'en selv?

PHP-modulen som kom med OsX er temmelig begrenset, så ønsker nok å
installeree en ny,ja. Det aller enkleste er å bruke Marc Liyanages
prekompilerte 4.1.2 pakke som du finner på
<URL:http://www.entropy.ch/software/macosx/php/>, som gir deg det meste
du kan få bruk for.
Denne kommer heller ikke med noen php.ini, men om du må ha den, kan du
jo bare kopiere en fra den offesielle distribusjonen, og legge den der
phpinfo() sier den skal ligge.

Du burde uansett oppgradere PHP-modulen din av sikkerhetshensyn.

HTH
--
Knut Erik