/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Temperament m.m. (lidt lang)
Fra : Lise Hudtloff Nielse~


Dato : 08-03-02 13:37

Uther kom lige med til dyrlægen i samme hug. Han skal barberes på maven,
hvor han er ryatæppe. Men han er så frygtelig sky, og han forsvinder ind
under sengen, hver gang jeg bare kigger på ham. Og selv om jeg godt kan
komme ind efter ham, tvivler jeg på, at jeg kan komme ud ige

Tog og trimmede min perser med hårtrimmeren i lørdags, kald mig bare
dyrplager, men han VIL ikke børstes og så luskede jeg mig til at nappe
Uther for ganske forsigtigt at klippe ryatæppet af.

Han sad stille og roligt, og det gik så fint, så fint. Indtil han ville fri,
men jeg var stædig, for knotten skulle væk. Det kostede mig en klo i kinden,
avavav. Med en masse banden og svovlen fik jeg dog løftet katten fri, så der
er ingen flænger eller noget, heldigvis da. Og det eneste han fik ud af det
var, at jeg også lige klippede kløer på ham. Hvilket kan ses på min
læderstol, da han jo også prøvede at slippe for det. Knotten kom så af
bagefter, og så så jeg ellers ikke mere til Uther indtil mandag morgen. Jo,
skyggen af ham, når han forsvandt Så nu lader jeg Raïku om at få
skrammerne, med mindre hun giver ham en beroligende sprøjte inden

Han er altså en underlig kat. Han vil kun kæles for inde i sengen og ellers,
hvis jeg kæler med en anden. Og så er vi egentlig også ret gode venner, når
jeg er i køkkenet, men det er vist meget normalt

Når jeg tænker på, at der siden 1994 er kommet katte ind i hjemmet fra
Grandezza, Atlanta, Kville, Necamé, Grysensteen, Felis Audax og nu DK
Seierø's og kan sammenligne, så ved jeg, at det er sidste gang, jeg
anskaffer kat/katte fra en "farm". Der er så kolossal forskel på Audax
misserne og de andre, tillidsmæssigt. Jeg synes godt, at jeg kan mærke, at
de ikke har været i menneskehænder hele tiden, og har gået i løbegårde. Både
Uther og Merlin er ikke specielt kælne, vil ikke være oppe, med mindre der
er en anden kat også, og de vil slet ikke hverken børstes eller have klippet
kløer. Uha, det kræver jo, at man bliver holdt, og det har vi altså ikke
lyst til Men det er to meget lækre og dejlige katte, jeg ville bare
ønske, at de havde været lidt mere til at gå til.

Jeg ved godt, at kattes temperament er forskelligt, jeg finder det dog en
smule påfaldende, at begge jævnaldrende katte fra samme opdrætter er så sky.
Ok, det skal så lige siges, at Kvilles Ulf Jarl også var ret nervøst anlagt,
men han er kommet efter det, så jeg kan jo håbe, at det bliver bedre med de
andre. Finder det dog ret frustrerende at have købt to kælekatte, som kun
kan beundres på afstand

At perseren ikke altid er lige imødekommende er vel naturligt, men når 2
skovkatte opfører sig værre, så
fatter jeg ikke en meter af det.

Nå, der er 1½ time til afhentning af katte, så må vi jo se, om Uther leger
forsvindingsnummeret igen i denne her weekend, men det er jeg jo snart ret
vant til, når man tænker på, at han bliver 3 til juni

Tak for lån af øjne til et mindre brokkeri

M.v.h.
Lise (og Hampus, der har fået tilkæmpet sig den eneste solplet på hele
køkkenbordet, og de andre som ikke helt kan finde ud af, hvor Harry og Uther
er henne)



 
 
Denise (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 08-03-02 15:05

Hej Lise

>
> Når jeg tænker på, at der siden 1994 er kommet katte ind i hjemmet fra
> Grandezza, Atlanta, Kville, Necamé, Grysensteen, Felis Audax og nu DK
> Seierø's og kan sammenligne, så ved jeg, at det er sidste gang, jeg
> anskaffer kat/katte fra en "farm".

Jeg skulle lige ind på vores hjemmeside for at se billeder af alle misserne,
men øv
de var der ikke.

> Nå, der er 1½ time til afhentning af katte, så må vi jo se, om Uther leger
> forsvindingsnummeret igen i denne her weekend, men det er jeg jo snart ret
> vant til, når man tænker på, at han bliver 3 til juni
>
> Tak for lån af øjne til et mindre brokkeri
>
Hihi, velbekomme, går også og skumler hver gang kattene gemmer sig når de
skal renses på hagen, hvis de har fået acne. De kan se og mærke på mig, at
jeg har vat i hænderne til deres hager, selvom jeg har hænderne på ryggen


Hilsen Denise




Nina El Falaki (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 08-03-02 17:05

Hej Lise

Jeg ,bryder mig ikke om, at du hænger opdræt ud med navns nævnelse, og ingen
af de nævnte opdræt er så vidt jeg ved farme. Det ser dog ud til at
prægningens betydning ikke er kommet ud til alle opdrættere.

Jeg synes det ville have været rimeligt om du havde fået et nedslag i prisen
for de sky katte, forudsat du ikke var blevet advaret inden købet og prisen
i forvejen sat ned. Nogle katte er bare sky fra naturens side.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <loden@knus.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:3c88b088$0$34006$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Uther kom lige med til dyrlægen i samme hug. Han skal barberes på maven,
> hvor han er ryatæppe. Men han er så frygtelig sky, og han forsvinder ind
> under sengen, hver gang jeg bare kigger på ham. Og selv om jeg godt kan
> komme ind efter ham, tvivler jeg på, at jeg kan komme ud ige
>
> Tog og trimmede min perser med hårtrimmeren i lørdags, kald mig bare
> dyrplager, men han VIL ikke børstes og så luskede jeg mig til at nappe
> Uther for ganske forsigtigt at klippe ryatæppet af.
>
> Han sad stille og roligt, og det gik så fint, så fint. Indtil han ville
fri,
> men jeg var stædig, for knotten skulle væk. Det kostede mig en klo i
kinden,
> avavav. Med en masse banden og svovlen fik jeg dog løftet katten fri, så
der
> er ingen flænger eller noget, heldigvis da. Og det eneste han fik ud af
det
> var, at jeg også lige klippede kløer på ham. Hvilket kan ses på min
> læderstol, da han jo også prøvede at slippe for det. Knotten kom så af
> bagefter, og så så jeg ellers ikke mere til Uther indtil mandag morgen.
Jo,
> skyggen af ham, når han forsvandt Så nu lader jeg Raïku om at få
> skrammerne, med mindre hun giver ham en beroligende sprøjte inden
>
> Han er altså en underlig kat. Han vil kun kæles for inde i sengen og
ellers,
> hvis jeg kæler med en anden. Og så er vi egentlig også ret gode venner,
når
> jeg er i køkkenet, men det er vist meget normalt
>
> Når jeg tænker på, at der siden 1994 er kommet katte ind i hjemmet fra
> Grandezza, Atlanta, Kville, Necamé, Grysensteen, Felis Audax og nu DK
> Seierø's og kan sammenligne, så ved jeg, at det er sidste gang, jeg
> anskaffer kat/katte fra en "farm". Der er så kolossal forskel på Audax
> misserne og de andre, tillidsmæssigt. Jeg synes godt, at jeg kan mærke, at
> de ikke har været i menneskehænder hele tiden, og har gået i løbegårde.
Både
> Uther og Merlin er ikke specielt kælne, vil ikke være oppe, med mindre der
> er en anden kat også, og de vil slet ikke hverken børstes eller have
klippet
> kløer. Uha, det kræver jo, at man bliver holdt, og det har vi altså ikke
> lyst til Men det er to meget lækre og dejlige katte, jeg ville bare
> ønske, at de havde været lidt mere til at gå til.
>
> Jeg ved godt, at kattes temperament er forskelligt, jeg finder det dog en
> smule påfaldende, at begge jævnaldrende katte fra samme opdrætter er så
sky.
> Ok, det skal så lige siges, at Kvilles Ulf Jarl også var ret nervøst
anlagt,
> men han er kommet efter det, så jeg kan jo håbe, at det bliver bedre med
de
> andre. Finder det dog ret frustrerende at have købt to kælekatte, som kun
> kan beundres på afstand
>
> At perseren ikke altid er lige imødekommende er vel naturligt, men når 2
> skovkatte opfører sig værre, så
> fatter jeg ikke en meter af det.
>
> Nå, der er 1½ time til afhentning af katte, så må vi jo se, om Uther leger
> forsvindingsnummeret igen i denne her weekend, men det er jeg jo snart ret
> vant til, når man tænker på, at han bliver 3 til juni
>
> Tak for lån af øjne til et mindre brokkeri
>
> M.v.h.
> Lise (og Hampus, der har fået tilkæmpet sig den eneste solplet på hele
> køkkenbordet, og de andre som ikke helt kan finde ud af, hvor Harry og
Uther
> er henne)
>
>



Lise Hudtloff Nielse~ (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Lise Hudtloff Nielse~


Dato : 08-03-02 17:41


>
> Jeg ,bryder mig ikke om, at du hænger opdræt ud med navns nævnelse, og
ingen
> af de nævnte opdræt er så vidt jeg ved farme. Det ser dog ud til at
> prægningens betydning ikke er kommet ud til alle opdrættere.

Men det er ok at hænge dyrlæger ud ??

Jeg kan ikke se, at jeg har skrevet noget negativt om Audax, andet end at
kattene er meget sky, og at jeg kalder det en "farm". De andre opdræt er jo
netop nævnt som opremsning og slet ikke nær så store, og kattene har klart
mere været i hænder, inden de blev solgt. Og jeg har jo netop også skrevet,
at det er pragtfulde katte, og det mener jeg da stadig. Og jeg vil bestemt
ikke undvære at kunne se på dem en gang imellem *S*

Nææ, hvis jeg skulle hænge nogen ud, så bare vent til jeg fortæller
historien om Odin, der døde af FIP og kom fra en opdrætter, som vinder
præmier gang på gang på gang på trods af hvad man ellers hører om hende om
at tage syge og loppebefængte katte med på udstilling. Og hun ville ikke gå
i karantæne efter vort tilfælde på trods af anbefaling fra dyrlægen. Men det
skal jeg så nok lade være med *S*

> Jeg synes det ville have været rimeligt om du havde fået et nedslag i
prisen
> for de sky katte, forudsat du ikke var blevet advaret inden købet og
prisen
> i forvejen sat ned. Nogle katte er bare sky fra naturens side.

Og nej, intet nedslag, derimod lidt ekstra for Merlin, da han er helt blå,
og de var ikke meget for at komme af med ham. Hvilket jeg godt kan forstå,
da han er utroligt lækker *S* Har sagt at de skal medbringe masser af
Kleenex, når de kommer for at se ham, så de kan se, hvad de kunne have
beholdt som avlshan *S* Jeg vil så dertil sige, at hvis man kender sine
killinger og har haft dem i hænderne rigtig meget, så ved man måske nok
også, hvilken kat der er sky, og hvilken der ikke er, og så havde det måske
været på sin plads at sige, at han nok ikke var den rigtige, når det var
kælekatte, vi var ude efter *S* Men det er måske mig, der har været for godt
vant med de andre katte ? Eller også var vi for dumme og burde have set
skriften på væggen, da vi var nede og kigge, og kattene gemte sig, efter at
være kommet ind fra løbegården. Man håber jo bare, at det er en overgang

Igen, jeg fortryder ikke at have fået de to katte derfra, jeg er bare ked
af, at de næsten ikke er til at komme i nærheden af.

M.v.h.

Lise (og Uther, der stadig skuler af sin mor og absolut ikke har tilgivet
den nedværdigende oplevelse *S* og resten som ikke helt forstår, hvad Uther
og Harry lugter af )





Denise (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 08-03-02 18:24

Hej

> >
> > Jeg ,bryder mig ikke om, at du hænger opdræt ud med navns nævnelse, og
> ingen
> > af de nævnte opdræt er så vidt jeg ved farme. Det ser dog ud til at
> > prægningens betydning ikke er kommet ud til alle opdrættere.
>
> Men det er ok at hænge dyrlæger ud ??
>
Jeg tror nu nok, at der har været et par opdrættere, BYB'er, der er blevet
hængt ud her.

> Nææ, hvis jeg skulle hænge nogen ud, så bare vent til jeg fortæller
> historien om Odin, der døde af FIP og kom fra en opdrætter, som vinder
> præmier gang på gang på gang på trods af hvad man ellers hører om hende om
> at tage syge og loppebefængte katte med på udstilling. Og hun ville ikke

> i karantæne efter vort tilfælde på trods af anbefaling fra dyrlægen. Men
det
> skal jeg så nok lade være med *S*

Ja, det er jo noget af et dilemma. For hvis jeg en dag skulle købe en kat
fra pågældende opdrætter, så vil jeg da godt nok håbe, at nogle advarede
mig, istedet for at tie, for ikke at "hænge" nogle ud. Men hvis vi ikke i
gruppen "tør" (aht til sag om injurier, eller af andre grunde ), hænge nogle
ud så kunne man jo håbe på at få en privat mail fra en i gruppen,
der kunne fortælle, at den opdrætter bør man holde sig fra pga .o.s.v..
Samme tanker har jeg iøvrigt vedr. dyrlæger, altså at jeg gerne vil advares,
hvis jeg bør holde mig fra den eller den dyrlæge eller opdrætter.

Hilsen Denise




Nina El Falaki (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 08-03-02 19:54

netop Denise, private mails er meget bedre til advarsler.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Denise" <daugbjerg@c.dkxxx> skrev i en meddelelse
news:3c88f37c$0$34009$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> > >
> > > Jeg ,bryder mig ikke om, at du hænger opdræt ud med navns nævnelse, og
> > ingen
> > > af de nævnte opdræt er så vidt jeg ved farme. Det ser dog ud til at
> > > prægningens betydning ikke er kommet ud til alle opdrættere.
> >
> > Men det er ok at hænge dyrlæger ud ??
> >
> Jeg tror nu nok, at der har været et par opdrættere, BYB'er, der er blevet
> hængt ud her.
>
> > Nææ, hvis jeg skulle hænge nogen ud, så bare vent til jeg fortæller
> > historien om Odin, der døde af FIP og kom fra en opdrætter, som vinder
> > præmier gang på gang på gang på trods af hvad man ellers hører om hende
om
> > at tage syge og loppebefængte katte med på udstilling. Og hun ville ikke
> gå
> > i karantæne efter vort tilfælde på trods af anbefaling fra dyrlægen. Men
> det
> > skal jeg så nok lade være med *S*
>
> Ja, det er jo noget af et dilemma. For hvis jeg en dag skulle købe en kat
> fra pågældende opdrætter, så vil jeg da godt nok håbe, at nogle advarede
> mig, istedet for at tie, for ikke at "hænge" nogle ud. Men hvis vi ikke i
> gruppen "tør" (aht til sag om injurier, eller af andre grunde ), hænge
nogle
> ud så kunne man jo håbe på at få en privat mail fra en i gruppen,
> der kunne fortælle, at den opdrætter bør man holde sig fra pga .o.s.v..
> Samme tanker har jeg iøvrigt vedr. dyrlæger, altså at jeg gerne vil
advares,
> hvis jeg bør holde mig fra den eller den dyrlæge eller opdrætter.
>
> Hilsen Denise
>
>
>



Nina El Falaki (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 08-03-02 18:35

Netop, det er det, jeg mener, de er solgt som kælekatte, men du kan ikke
komme til at kæle med dem, altså burde du have fået et nedslag i prisen. I
min kontrakt har jeg en passus om nedslag, hvis katten viser sig at have en
uopdaget "defekt", der gør den mindre egnet til kælekat.

Men som jeg også skrev, det er stadig ikke alle opdrættere, der er klar over
prægningens betydning, desværre.

Der er faktisk de samme regler for salg af katte og hunde, som der er for
køleskabe, altså 1 års reklamationsret.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <loden@knus.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:3c88e9d1$0$97423$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> >
> > Jeg ,bryder mig ikke om, at du hænger opdræt ud med navns nævnelse, og
> ingen
> > af de nævnte opdræt er så vidt jeg ved farme. Det ser dog ud til at
> > prægningens betydning ikke er kommet ud til alle opdrættere.
>
> Men det er ok at hænge dyrlæger ud ??
>
> Jeg kan ikke se, at jeg har skrevet noget negativt om Audax, andet end at
> kattene er meget sky, og at jeg kalder det en "farm". De andre opdræt er
jo
> netop nævnt som opremsning og slet ikke nær så store, og kattene har klart
> mere været i hænder, inden de blev solgt. Og jeg har jo netop også
skrevet,
> at det er pragtfulde katte, og det mener jeg da stadig. Og jeg vil bestemt
> ikke undvære at kunne se på dem en gang imellem *S*
>
> Nææ, hvis jeg skulle hænge nogen ud, så bare vent til jeg fortæller
> historien om Odin, der døde af FIP og kom fra en opdrætter, som vinder
> præmier gang på gang på gang på trods af hvad man ellers hører om hende om
> at tage syge og loppebefængte katte med på udstilling. Og hun ville ikke

> i karantæne efter vort tilfælde på trods af anbefaling fra dyrlægen. Men
det
> skal jeg så nok lade være med *S*
>
> > Jeg synes det ville have været rimeligt om du havde fået et nedslag i
> prisen
> > for de sky katte, forudsat du ikke var blevet advaret inden købet og
> prisen
> > i forvejen sat ned. Nogle katte er bare sky fra naturens side.
>
> Og nej, intet nedslag, derimod lidt ekstra for Merlin, da han er helt blå,
> og de var ikke meget for at komme af med ham. Hvilket jeg godt kan forstå,
> da han er utroligt lækker *S* Har sagt at de skal medbringe masser af
> Kleenex, når de kommer for at se ham, så de kan se, hvad de kunne have
> beholdt som avlshan *S* Jeg vil så dertil sige, at hvis man kender sine
> killinger og har haft dem i hænderne rigtig meget, så ved man måske nok
> også, hvilken kat der er sky, og hvilken der ikke er, og så havde det
måske
> været på sin plads at sige, at han nok ikke var den rigtige, når det var
> kælekatte, vi var ude efter *S* Men det er måske mig, der har været for
godt
> vant med de andre katte ? Eller også var vi for dumme og burde have set
> skriften på væggen, da vi var nede og kigge, og kattene gemte sig, efter
at
> være kommet ind fra løbegården. Man håber jo bare, at det er en overgang

>
> Igen, jeg fortryder ikke at have fået de to katte derfra, jeg er bare ked
> af, at de næsten ikke er til at komme i nærheden af.
>
> M.v.h.
>
> Lise (og Uther, der stadig skuler af sin mor og absolut ikke har tilgivet
> den nedværdigende oplevelse *S* og resten som ikke helt forstår, hvad
Uther
> og Harry lugter af )
>
>
>
>



Lise Hudtloff Nielse~ (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Lise Hudtloff Nielse~


Dato : 08-03-02 18:44

> Netop, det er det, jeg mener, de er solgt som kælekatte, men du kan ikke
> komme til at kæle med dem, altså burde du have fået et nedslag i prisen. I
> min kontrakt har jeg en passus om nedslag, hvis katten viser sig at have
en
> uopdaget "defekt", der gør den mindre egnet til kælekat.
>
> Men som jeg også skrev, det er stadig ikke alle opdrættere, der er klar
over
> prægningens betydning, desværre.
>
> Der er faktisk de samme regler for salg af katte og hunde, som der er for
> køleskabe, altså 1 års reklamationsret.

Nu har jeg, efter manges mening, en ovenud megastor for stor tålmodighed, så
jeg håber da, at det kommer. Kvilles Ulf Jarl var da en sådan ca 3-4 år om
at blive kælekat, så jeg satser på, at det kommer med Merlin og Uther, på et
eller andet tidspunkt *S*

Det kan godt være, at der er 1 års reklamationsret, men jeg tvivler nu på,
at nogen ved sine fulde fem, i hvert fald herinde, kunne drømme om at
returnere et lille, levende væsen, som man har knyttet sig til, kælen eller
ej, og omvendt *S* Så jeg tager det sure med det søde og håber det bedste.
Uther er kun stukket af fra mig 3 gange, efter at han kom hjem fra dyrlægen
*S* Mens Harry, min ragdoll, har invaderet mit skød indtil flere gang og
højlydt udtrykt sin glæde over at være kommet hjem til mor igen *S*

M.v.h.

Lise (der stadig ikke har fået taget sig sammen til at hvile lidt, men sådan
er det jo med en computer *S*)



Nina El Falaki (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 08-03-02 19:56

Nu er der jo ikke nødvendigvis tale om at returnere katten et nedslag i
prisen kunne jo også gøre det.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <loden@knus.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:3c88f8b0$0$37688$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Netop, det er det, jeg mener, de er solgt som kælekatte, men du kan ikke
> > komme til at kæle med dem, altså burde du have fået et nedslag i prisen.
I
> > min kontrakt har jeg en passus om nedslag, hvis katten viser sig at have
> en
> > uopdaget "defekt", der gør den mindre egnet til kælekat.
> >
> > Men som jeg også skrev, det er stadig ikke alle opdrættere, der er klar
> over
> > prægningens betydning, desværre.
> >
> > Der er faktisk de samme regler for salg af katte og hunde, som der er
for
> > køleskabe, altså 1 års reklamationsret.
>
> Nu har jeg, efter manges mening, en ovenud megastor for stor tålmodighed,

> jeg håber da, at det kommer. Kvilles Ulf Jarl var da en sådan ca 3-4 år om
> at blive kælekat, så jeg satser på, at det kommer med Merlin og Uther, på
et
> eller andet tidspunkt *S*
>
> Det kan godt være, at der er 1 års reklamationsret, men jeg tvivler nu på,
> at nogen ved sine fulde fem, i hvert fald herinde, kunne drømme om at
> returnere et lille, levende væsen, som man har knyttet sig til, kælen
eller
> ej, og omvendt *S* Så jeg tager det sure med det søde og håber det bedste.
> Uther er kun stukket af fra mig 3 gange, efter at han kom hjem fra
dyrlægen
> *S* Mens Harry, min ragdoll, har invaderet mit skød indtil flere gang og
> højlydt udtrykt sin glæde over at være kommet hjem til mor igen *S*
>
> M.v.h.
>
> Lise (der stadig ikke har fået taget sig sammen til at hvile lidt, men
sådan
> er det jo med en computer *S*)
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste