Sphynxkatte
Fra : Morten Skjershede

Dato : 08-03-02 13:36

På Darak´s udstilling i Herlev oplevede jeg for første gang med egne øjne og
i levende live en Sphynx kat. Der var et enkelt eksemplar med på
udstillingen.
Sphynx er den " hår/pelsløse" kat.
Hmmm..jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene!
Umiddelbart må jeg nok indrømme, at jeg ikke syntes den er smuk..derfor kan
Sphynx katte jo godt være søde og dejlige at være sammen med som andre
katte..
Jeg sidder med en fornemmelse af at vi "tobenede" nogle gange går "for
langt" i vore bestræbelser på at skabe/avle/opfinde nye racer.
Der er visse problemer med Sphynx...den har ikke pels til at optage det
naturlige fedt, hvorfor den må holdes ren og tørres ofte..man kan se den
aflejrer fedtpletter hvor den opholder sig.
Hvad er andres mening om dette???
For mig/os er det interessant, da Sphynx er optaget i Rex Klubben som nu
hedder Rex & Sphynx Klubben.

Hilsen Morten
Yeoman.Dk`s Cornish Rex & Hellig Birma
http://www.yeoman.subnet.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-03-02 16:57

Jeg ser ikke noget problem i hårløshed, fordi det er en mutation, der
jævnligt opstår inden for alle racer og huskatte

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats