Seagate Barracuda ATA 2
Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 08-03-02 08:53

Jeg har en 10 gb Seagate Barracuda ATA 2 (model ST310210A) harddisk som
under opstart melder at den er defekt og skal udskiftes for at undgå
data tab. Så står der at tast F1 for at fortsætte og så fungerer disken
tilsyneladende perfekt.
Hvad kan det skyldes og kan fejlen udbedres, eller kan der være garanti
på disken mener den er 2 år gammel.
Per

Fra : Henrik Mølbak

Dato : 08-03-02 09:45

Prøv at downloade det program som seagate har på deres hjemmeside til tjek
af deres harddiske. Den kan fortælle dig om der er noget galt med
harddisken. Det er gratis.

Henrik

Fra : Leony

Dato : 08-03-02 15:31

"Per Boll Jørgensen" <boll@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan det skyldes og kan fejlen udbedres, eller kan der være garanti
> på disken mener den er 2 år gammel.

Der er som regel 3 års garanti på harddiske.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 09-03-02 11:30

Leony wrote:

> "Per Boll Jørgensen" <boll@image.dk> skrev i en meddelelse

> Der er som regel 3 års garanti på harddiske.
<snip>

Der er med sikkerhed 3 år på Barracuda ATA II, jeg har faktisk
en liggende i Holland lige nu (gammel transportskade, købte den
billigt, men kunne ikke lige skaffe en kasse til den, så den røg
ned i en skuffe - det er sjovt hvad man finder når man rydder op
;)

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Wei & Jan Johansson

Dato : 14-03-02 09:59

Ja, der garanti men kun 1 år hvis det er en OEM. Derefter er det
forhandleren der står med garantien. Surt men sandt, hvad jeg måtte erfare
med en IBM Ultrastar SCSI 9.11GB HDD.

Mvh,