Ingen farve i ssh sessions?
Fra : René Gram

Dato : 08-03-02 07:10

Hej!

Hvordan får jeg farver til at virke i mine ssh sessions?
F.eks. mc kommer frem med grå/hvid istedet for farver.

Jeg har prøvet med Eterm og xterm

btw ... har samme problem når jeg skriver su -
kan det løses på samme måde ?

/René

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-03-02 08:50

René Gram skrev:

> Hvordan får jeg farver til at virke i mine ssh sessions?
> F.eks. mc kommer frem med grå/hvid istedet for farver.

Sandsynligvis fordi du får pty'er i stedet for tty'er. Problemet med
mc kan klares ved at starte mc som "mc -c" (environment-variablen TERM
skal selvfølgelig være sat korrekt).

> btw ... har samme problem når jeg skriver su -
> kan det løses på samme måde ?

Er det ls du tænker på? Det kan løses v.hj.af en alias:

   alias ls='ls --color=always '

(husk mellemrummet før den afsluttende ping).

// Klaus

Fra : Whammer

Dato : 09-03-02 10:42

> Sandsynligvis fordi du får pty'er i stedet for tty'er. Problemet med
> mc kan klares ved at starte mc som "mc -c" (environment-variablen TERM
> skal selvfølgelig være sat korrekt).

Ummm ... min mc plejede også at vise farver uden -c

> Er det ls du tænker på? Det kan løses v.hj.af en alias:
> alias ls='ls --color=always '

Min .bashrc ser sådan ud:

eval `dircolors`
alias ls='ls --color=auto '

Men der er stadig ikke farver på :/

// Whammer

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-03-02 06:24

Whammer skrev:

> Ummm ... min mc plejede også at vise farver uden -c

Ja, men mit forslag er at putte et "-c" på siden mc åbenbart ikke
kan finde ud af det af sig silv.

> alias ls='ls --color=auto '
>
> Men der er stadig ikke farver på :/

Det er jeg klar over, og det var derfor jeg foreslog at man kunne
skifte "auto" ud med "always".

// Klaus