Chat uden MySQL
Fra : Mette Frederksen

Dato : 08-03-02 07:03

Hejsa!

jeg er ved at forsøge mig med at lave en chat i PHP.. jeg har ikke den store
erfaring... men jeg håber på at jeg får den...

(da jeg ikke selv har erfaringerne med PHP endnu har jeg været ude på
lånemarkedet)

Jeg har lidt problemer...

http://www.kleinweb.dk/~valo.dk/chat.php3

Det var jo meningen at man skulle kunne skive noget og så at det blev vist..
men det kan man åbenbart ikkk?!?

Jeg har fulgt vejledningen på denne side:

http://www.phpbuilder.com/columns/mhall20000621.php3?page=1

og kopieret alle koderne over på den side jeg nævnte ovenfor... ud over det
har jeg oprettet en tom side som hedder

http://www.kleinweb.dk/~valo.dk/messages.html

Så vidt jeg lige har kunnet forstå har problemerne noget at gøre med at de
besøgende ikke har adgang til at skrive til siden?

Er der nogen der har lyst til at hjælpe?!?!

på forhånd tak
Mette

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 08-03-02 09:57

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev

> [...]
> besøgende ikke har adgang til at skrive til siden?
>
> Er der nogen der har lyst til at hjælpe?!?!

Mon ikke problemet er løst, hvis du retter filrettighederne, så der er
skriverettigheder til messages.html? chmod 666, kan laves med et hvert FTP
program... tjek også filrettighederne(chmod 777) til det dir, som
messages.html ligger i...

Håber det hjælper

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Janus Høi

Dato : 08-03-02 14:25

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> skrev i en
meddelelse news:H%_h8.4283$Bo.41602@news010.worldonline.dk...

> [...]
> skriverettigheder til messages.html? chmod 666, kan laves med et hvert FTP
> program... tjek også filrettighederne(chmod 777) til det dir, som

CuteFTP er, så vidt jeg husker, meget nem at udføre chmod med.
(Mere hvis det ikke er noget du er rigtig familiær med endnu.)
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 08-03-02 14:32

"Janus Høi" <hoi@****jagi.com> skrev

> CuteFTP er, så vidt jeg husker, meget nem at udføre chmod med.
> (Mere hvis det ikke er noget du er rigtig familiær med endnu.)

Jeg kan sagtens finde ud af chmod, tak

Fra : Mette Frederksen

Dato : 08-03-02 22:30

> Jeg kan sagtens finde ud af chmod, tak
>
> --

Hej!

Jeg har ikke nogen anelse om hvad chmod er dor noget! *S*

Jeg er ret grøn inden for dette område! *S*

jeg har brugt ultraedit til at uploade siden med! *S*

på forhånd tak
Mette

ps.. tak for de svar i allerede har skrevet! *S*

Fra : Mette Frederksen

Dato : 09-03-02 08:34

Hejsa!

Nu har jeg fundet ud af hvad der var glat med at siden viste fejl.. men...
men.. som nybegynder kan man jo rigtig lave kludder i det! *G*

Tag lige et kig på siden...
http://www.kleinweb.dk/~valo.dk/chat.php3

i de nederste bokse kan man godt skrive....

men de øverste har jeg ikke lige fundet ud af hvor kommer fra! *G*

nå og når man har skrevet.. så kommer teksten frem på denne side....

http://kleinweb.dk/~valo.dk/messages.html

hmmmm... det skulle jo ikke være nødvendigt at skifte side for at se hvad
man skriver! *G*

på forhånd tak
Mette

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 15-03-02 22:13

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev

> i de nederste bokse kan man godt skrive....
>
> men de øverste har jeg ikke lige fundet ud af hvor kommer fra! *G*

Det er ikke PHP, men HTML du skal kigge på der

> [...]
>
> http://kleinweb.dk/~valo.dk/messages.html
>
> hmmmm... det skulle jo ikke være nødvendigt at skifte side for at se hvad

prøv at skrive følgende inden eller efter dine input felter afhængig af,
hvor du vil have chatteksten til at stå:

include "messages.html";