Postfix svarer ikke på port 25 ???
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-02 02:49

Jeg har haft lidt problemer med min Postfix installation... og nu kommer
endnu et efter at jeg endelig har fået Postfix til at håndtere posten
korrekt.

Postfix svarer ikke hvis jeg telnet'er til den på port 25 fra en anden
maskine på nettet, men hvis jeg telnet'er til den på port 25 fra
lokalnettet, så svarer den uden problemer...

Jeg mener at have sat alt korrekt op, og i main.cf:

inet_interfaces = all

Og det er ikke et firewallproblem, da jeg har prøvet at slå firewall'en helt
fra....

Er der en indstilling i Postfix, der gør at den ikke svarer på ipadresser
uden for dens eget område?

Er der nogen, der har haft samme problem???

/Thomas

Fra : Claus Albøge

Dato : 08-03-02 02:59

> [...]

> maskine på nettet, men hvis jeg telnet'er til den på port 25 fra
> lokalnettet, så svarer den uden problemer...

Kunne det være:

http://www.postfix.org/faq.html#delay

/Claus A

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-02 08:58

"Claus Albøge" <csa@csa-net.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne det være:
>
> http://www.postfix.org/faq.html#delay

Nej, det har jeg kigget på, og jeg har sat

myhostname = domæne.dk

i main.cf...

Andre forslag???

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-03-02 09:05

"Thomas Petersen" <Hemmelig!> wrote:

>Og det er ikke et firewallproblem, da jeg har prøvet at slå firewall'en helt
>fra....

Jo, det er egentlig et firewallproblem, afhængigt af, hvor meget man
strækker definitionen på en firewall.

Jeg kan se, at du skriver fra ip-adressen 194.239.184.2, som er en TDC
ADSL-opkobling. TDC har spærret for adgang udefra til port 25 på
hjemme-ADSL-forbindelserne for at beskytte sig mod, at en kundes
forkert opsatte mailserver trækker en af TDC's mailservere ind i en
open relay Database.

Løsningen er at lave en sekundær MX-record i dns-opsætningen og lade
denne pege på den back-up-mailserver, som TDC har opsat til formålet.
Hvis du kigger i gruppen tele.internet.adsl, finder du masser af links
til en mere detaljeret opskrift.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-02 10:35

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> denne pege på den back-up-mailserver, som TDC har opsat til formålet.
> Hvis du kigger i gruppen tele.internet.adsl, finder du masser af links

TUSIND TAK

....Endelig noget hjælp man kunne bruge til noget

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-03-02 09:13

> [...]

> maskine på nettet, men hvis jeg telnet'er til den på port 25 fra
> lokalnettet, så svarer den uden problemer...

Du sidder åbenbart på en TDC ADSL-linje, så prøv at kigge her:

http://www.teledanmark.dk/html/privat/internet/bredbaand/egne_servere.html#5

> Og det er ikke et firewallproblem, da jeg har prøvet at slå firewall'en
> helt fra....

Måske ikke i din egen firewall, men...

Rasmus

DISCLAIMER: Microsoft, Windows, Windows 98, Bugs, Lacking features, IRQ
conflicts, System crashes, Non-functional multitasking, the Y2K problem
and the Blue Screen of Death are registered trademarks of
Microsoft, Corp., Redmond, USA.