Hunden med til Norge
Fra : Klaus D. Iversen

Dato : 07-03-02 22:50

Hej!
Er der nogen der kan fortælle mig, hvad for nogle vacinationer/prøver det
kræves for at tagen hunden med til Norge og hvad det evt. koster.
PS. Vi kører i bil igennem sverige
Klaus

Fra : Stine Frandsen

Dato : 07-03-02 23:37

Hej
Du kan på Fødevaredirektoratets hjemmeside læse gældende regler. Husk at
kigge under de svenske regler, hvis I skal gennem Sverige. S. regler er lidt
anderledes end tilNorge direkte.

Men regler til Norge(direkte) : Hunden skal vacineres mod rabies. 120 dage
tidligst efter rabiesvaccination skal der tages end blodprøve der måles for
antistoffer. svaret tager ca. 7-10 dage og hvis det er OK skal hunden have
et sundhedstjek + attest på det og en ormekur. Hundens skal være vaccineret
med den alm. vaccine der (mener jeg ) mindst er 30 dage gammel & højst 1 år
gammel.

Lidt andre (strengere) regler hvis hunden har været udenfor DK indenfor de
sidste 6 eller 12 måneder.
Skal du gennem Sverige er der noget med tilladelser!! fra det svenske
jordbruksdirektorat og emner det koster ca. 450,-kr.

Men tjek på Fødevare. www.foedevaredirektoratet.dk håber linket virker.
Ellers spørg din dyrlæge, du skal alligevel den vej først

Stine

Klaus D. Iversen <klaus@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c87e06d$0$12801$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...