tv kort
Fra : Claus

Dato : 07-03-02 22:49

Jeg står og skal ud og have et tv kort... men... hvorfor et det det beste
til under 1000 kr ? er der nogen der kan hjælpe mig

claus

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 08-03-02 00:46

On Thu, 7 Mar 2002 22:49:23 +0100, "Claus" <claus_jepsen@privat.dk>
wrote:

>Jeg står og skal ud og have et tv kort... men... hvorfor et det det beste
>til under 1000 kr ? er der nogen der kan hjælpe mig

Hvad skal du bruge det til?

Hvis du kun skal se TV - og er ligeglad med stereo, surroundsound,
fjernbetjening, FM-radio m.v. samt muligheden for at optage i god
kvalitet kommer du langt for 450-550 kr.
Skal du have alt det andet med er du oppe i knap 1.200 kr.

Basisdelen på de fleste stand-alone TV-kort (tuneren og analog-digital
konverteren) er næsten ens, hvorfor den store prisforskel først og
fremmest afspejles i kortets andre faciliteter (stereo, radio osv.)

Så hvad der er det bedste afgøres især af dit eget behov.

Jeg har selv et AverMedia, som kostede omkring 600 kr. (set på tilbud
til 400 kr.) Det virker fint, men jeg ærgrer mig over, at der ikke er
stereo i. Fjernbetjeningen er kun til besvær. Jeg overvejede et med
radio i, men med bredbåndsforbindelse er det overflødigt.

Prisniveauet kan du se på Edbpriser.dk

Mere fyldig information om TV-kort på Tomshardware.com

vh
Lars

Fra : Cleaner

Dato : 08-03-02 01:02

wrote:

>Jeg står og skal ud og have et tv kort... men... hvorfor et det det beste
>til under 1000 kr ? er der nogen der kan hjælpe mig
>

>claus

Hauppauge er godt!

Cleaner

Fra : Claus

Dato : 08-03-02 11:16

det er så jeg kan se dvdrip inde på mit tv...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-03-02 13:59

> det er så jeg kan se dvdrip inde på mit tv...

Så skal du ikke have et tv-kort men et grafikkort med video ud (composite
video eller s-vhs)

/A

Fra : Leony

Dato : 08-03-02 15:35

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal du ikke have et tv-kort men et grafikkort med video ud (composite
> video eller s-vhs)

Han kan da også godt købe et tv-kort med video ud. Hvis man er glad for sit
grafikkort er der ingen grund til at skifte det ud. På den anden måde får du
også mulighed for at se tv på din computer, selvom kvaliteten ikke helt
lever op til et tv. Jeg synes der er meget støj på billedet.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 08-03-02 20:12

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
sit
> grafikkort er der ingen grund til at skifte det ud.

Øhh - nej den tror jeg ikke på. Grafik kortet skal have TV-out, det kan ikke
tilføjes!. Skal det være ordentlig TV-out skal man have fat i et Matrox
kort. Kvalitetsmæssigt skulle ATI kunne følge med, men med hensyn til de
funktioner der er tilgængelige kan selv et ATI Radeon 8500 ikke følge med et
Matrox G450 (det kostede lige $300 at finde ud af det). nVidia har også
noget de selv kalder TV-out - men det er der vist ikke andre der kalder det
(de kan nemlig ikke sige noget da de skriger af grin)!

> På den anden måde får du
> også mulighed for at se tv på din computer, selvom kvaliteten ikke helt
> lever op til et tv. Jeg synes der er meget støj på billedet.

Prøv en antenne forstærker - tunerne på TV-kort er kendt for ikke at være
for kraftige. Du skal også bemærke at en computer monitor er en lang bedre
skærm end et TV, derfor ser du lettere støjen!

/Lars

Fra : Leony

Dato : 08-03-02 23:48

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> skrev i en meddelelse

> sit
>
> Øhh - nej den tror jeg ikke på. Grafik kortet skal have TV-out, det kan
ikke
> tilføjes!. Skal det være ordentlig TV-out skal man have fat i et Matrox

Øhh - jo.
Hvem snakker om at tilføje noget.

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 09-03-02 08:34

> "Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> skrev i en meddelelse

> ikke
>
> Øhh - jo.
> Hvem snakker om at tilføje noget.

Du snakker om at købe et TV-kort med TV-out uden at få nyt grafik kort - det
er det jeg omtaler som "tilføje TV-out" til systemet. Det var nok ikke helt
klart:)

Bemærk venligst at Claus ønsker at se DVD-Rib på sit TV. Da TV-kortet kun
har "adgang" til TV-signalet er det det eneste det kan send ud på TV-Out.
Jeg kan selvfølgelig tage fejl, så smid lige et link til et TV-kort der kan
vise skærmsignalet på dit TV.

Bemærk at man kan købe PCI versioner af Matrox kortene, så i teorien skulle
man kunne beholde sit almindelige grafik kort (der nok er bedre til 3D), men
jeg har aldrig prøvet.

Der er forresten også en eller anden tingest man kan sætte på VGA udgangen
og få et TV-signal. Kvalitetet er naturligvis ikke så god som Matrox TV-Out,
men det skulle da nok kunne følge med nVidia. På den måde behøver man ikke
skifte grafikkort.

/Lars

Fra : Leony

Dato : 09-03-02 14:10

> [...]
> har "adgang" til TV-signalet er det det eneste det kan send ud på TV-Out.
> Jeg kan selvfølgelig tage fejl, så smid lige et link til et TV-kort der

Jeg gik ud fra at et tv-kort med tv-out også kunne vise hvad der foregik på
monitoren.
Det er i så fald en dybt unødvendig tv-out der er på tv-kort.