måske OT
Fra : Brizz

Dato : 07-03-02 21:32

Når jeg starter min anden maskine op siger den inden den i opstarten " By
SPD data suggested SDRAM CAS latency time is "3""
Hvad dælen betyder det?
Brian

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 07-03-02 21:46

Brizz wrote:
> Når jeg starter min anden maskine op siger den inden den i opstarten " By
> SPD data suggested SDRAM CAS latency time is "3""
> Hvad dælen betyder det?

At du har en stang SDRAM som er CAS 3,
se linket herunder for en forklaring:

http://www.tweakmax.com/html/cas/cas-1.cfm

Fra : Brizz

Dato : 07-03-02 23:32

ok. Nogen vil måske kunne forstå hvad der menes der. Jeg er ikke klog så jeg
forstår det måske ikke nok. Det jeg kan få ud af det er at det er bedre at
køre cas2 end 3. Men er det noget jeg skal gøre noget ved? og hvordan? Jeg
har sat 2 100mhz ram stænger i og en 133 mhz stang. Er det det den skriver?
håber i bærer over med en mindre begavet gut
Brian

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-03-02 08:53

"Brizz" skrev
> [...]
skriver?
> håber i bærer over med en mindre begavet gut

Den foreslår at du (i bios) sætter CAS latency til "3"
istedet for det, den står på nu. Hvis den står til "2"
nu og du putter en "3" ramklods i, kan det resultere
i at maskinen fryser eller at du får et hav af blå skærme.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply