Barracuda IV betragtninger
Fra : Martin Bangsø

Dato : 07-03-02 21:39

Nu har jeg så udskiftet min IBM 60 GXP med en Seagate Barracuda IV i
den hensigt at sænke støjniveauet i min maskine yderligere.

Mit indtryk er at Barracuda'en kun larmer marginalt mindre end
IBM-disken når den bare står og "snurrer". Ved læsning er Seagate'en
ca. lige så lydløs som IBM-disken når den er i silent-mode.

Barracuda IV har imidlertid det problem, at den vibrerer ret kraftigt
når den er tændt (og ikke kun ved læsning) - faktisk så meget, at jeg
har været nødt til at lave et elastikophæng for at den ikke skal
resonere alt for meget med det indvendige alu-ophæng, med et brummende
kabinet til følge. Det er jeg ret skuffet over - mit håb var, at den
ville være til at være i stue med "right out of the box" uden alle
mulige fiks-fakserier.

Den virker dog en smule hurtigere end 60 GXP'en ved almindeligt
arbejde i Windows. Endvidere er Barracuda'en 1000 MB mindre end IBM 60
GXP, til trods for at de begge er opgivet som værende 40 GB diske;
IBM'en er på 39.262 MB mens Seagate'en kun er på 38.162 MB.

Jeg må sige, at jeg ikke kan tilslutte mig alle de entydigt
lovprisende forlydender jeg har hørt og læst.

Hvad er jeres erfaringer?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Daniel-San

Dato : 07-03-02 23:19

> Hvad er jeres erfaringer?

Seagate ruler på den glyngøreagtige måde

Fra : Tobias Nordgaard

Dato : 07-03-02 23:23

Jeg har selv en 40 Gb baracuda.
Jeg synes absolut ikke der er nogle vibrationer og det eneste jeg hører
til den er en lille knitren en gang i mellem.

Meget tilfreds.

Venlig hilsen Tobias

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-03-02 06:34

Har 2 stk 40GB. Er 4 måneder - ingen problemer med dem, de er SILENT.

/Jens.

Fra : Deaster

Dato : 08-03-02 08:21

"Martin Bangsø" <martin_b@iname.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> GXP, til trods for at de begge er opgivet som værende 40 GB diske;
> IBM'en er på 39.262 MB mens Seagate'en kun er på 38.162 MB.

Jeg har en Cuda 60 Gb i min arbejdsstation og den siger intet, jeg kan
overhovedet ikke høre disken, og der er heller ikke nogen underlige
vibrationer.

I en af mine hjemmepc'er har jeg en GXP60 disk, og hvis jeg hører meget godt
efter kan jeg lige akkurat høre den ved max. belastning, så i praksis har
jeg ikke oplevet den store forskel.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 08-03-02 21:48

Marginalt er ikke ligefrem det ord, jeg ville bruge om forandringen. Jeg
skiftede selv mellem de samme modeller, som du beskriver nedenfor og jeg
havde mærkbart lavere støj fra computeren efterfølgende.

En ting, som jeg dog var nødt til at gøre, før jeg var tilfreds, var at køre
et lille program kaldet smscan.exe på den. Programmet slår noget, Seagate
kalder autoscan, fra. Der er forskel på før og efter det program har været
kørt.

Du kan finde programmet på http://members.fortunecity.de/mrmr1/

Fra : HB

Dato : 08-03-02 22:35

Jeg kan også kun sige at min opfylder alle mine krav til
lydløshed.........også kun en svag knitren fra min. Den sidder i en maskine
hvor jeg kun har to andre "larmende" enheder. Jeg har en golden orb som
kører ved 5 volt og en 12 db papst blæser i min psu. Den kører forresten
også ved 5 volt. Og stadig er det ikke særlig tit jeg lægger mærke til min
Seagate HD !!!!!

Henrik