Problemer med Xine
Fra : Bo Simonsen

Dato : 07-03-02 21:08

Hej!

Jeg kører Debian GNU/Linux Testing, når jeg kører xine, kan jeg fint nok
afspille film, men jeg har ikke noget lyd på.

Hvis jeg går ind i preferences og vælger audio har den ingen audio
driver.

Nogen der har oplevet det samme, og hvordan er det løst?

Alt andet lyd software kører fint, med oss plugin.

/Bo

Fra : enrique

Dato : 07-03-02 21:34

Yello

On Thu, 07 Mar 2002 21:08:24 +0100, Bo Simonsen wrote:

> Hej!
>
> Jeg kører Debian GNU/Linux Testing, når jeg kører xine, kan jeg fint nok
> afspille film, men jeg har ikke noget lyd på.

Hvilket output kommer xine med, når du køre den i en terminal?

Det eneste jeg har i min ~/.xine/config om lyd er:

# audio driver to use
audio.driver:oss
audio.oss_device_num:-1
audio.oss_sync_method:auto
audio.oss_latency:0
audio.mixer_name:/dev/mixer
audio.oss_mixer_volume:50
# enable audio downmixing to 2.0 surround stereo
audio.resample_mode:auto
audio.force_rate:0
# path to your local cd audio device file
# string, default: /dev/cdaudio
input.cda_device:/dev/cdaudio
# valid mrls ending for mpeg audio demuxer
mrl.ends_mgaudio:mp3,mp2,mpa,mpega

Har du evt. kigget på
http://xine.sourceforge.net/xine_frame.php?page=FAQ_en

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >