wireless - orinoco /winXP
Fra : Holmes

Dato : 07-03-02 19:42

Hej alle!

Jeg vil lige høre om nogen har erfaring med wireless LAN?
Nærmere bestemt har jeg just indkøbt et Linksys WAP11 accesspoint, og et
Lucent Orinoco Silver netkort til den bærbare.

Jeg har indtil videre god erfaring med det, idet det 'virker'...

Dog har jeg en lidt morsom oplevelse med, at der er to mulige
driver-sammensætninger for mit vedkommende (WinXP)
Dels kan jeg benytte dem, der følger med WinXP, dels følger der en driver-cd
med netkortet.

Når jeg anvender WinXP's egen driver, popper der straks en lille boks op,
som fortæller at der er Wireless Connection, quality: excellent. Men jeg kan
ikke få netforbindelse...

Anvender jeg de medfølgende drivers fra Orinoco, siger pop-up'en 'wireless
connection unavailable', men der er sjovt nok netforbindelse, både internt
og over web osv...

Nu skal man jo ikke i forbindelse med Windows brokke sig over at noget
virker...men... Jeg er kræsen, og ville således gerne have det bedste fra
begge verdener, så jeg både har et velfungerende web, og en indikation om
signalstyrke mv.

Min leverandør (proconsult i odense) fortæller at der ligger en fejl i
windowsXP, som gør at den funktion som overvåger wireless-delen, ikke fatter
at der faktisk *er* hul igennem, når den ikke får lov at overvåge på sin
egen driver.

Og ja...jeg kender google, og bruger den flittigt...og leder videre...
Men Orinoco kortet er efterhånden en halvgammel svend, så jeg håbede, at der
kunne være nogen derude, som kune hjælpe mig...? Nogen ude i verden MÅ have
fundet en løsning?

MVH
Holmes

Fra : Henning

Dato : 09-03-02 15:30

On Thu, 7 Mar 2002 19:41:44 +0100, "Holmes" <none@nonono.sk> wrote:

>Hej alle!
>
>Jeg vil lige høre om nogen har erfaring med wireless LAN?
>Nærmere bestemt har jeg just indkøbt et Linksys WAP11 accesspoint, og et
>Lucent Orinoco Silver netkort til den bærbare.

I news:dk.edb.netvaerk diskuteres WLAN hele tiden

Henning
hsb@FJERNESimage.dk