Midlertidig opdatering
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-03-02 17:00

Inden laenge skal jeg have opdateret hele mit site. Det vil sige at jeg
i loebet af en halv dag hiver mit site offline mens jeg goer det nye
site klar.
Det jeg gerne vil er at imens jeg arbejder som en gal for at faa det
hele op at koere, bliver alle brugerne sendt videre til f.eks temp.asp.

Det haaber jeg paa at jeg kan goere via min global.asa

Jeg havde taenkt paa om man kunne bruge kode i stil med:

<SCRIPT LANGUAGE="VBScript" RUNAT="Server">
Sub Session_OnStart
'hvis det ikke er min arbejdsstation der besoeger siden
if Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") <> "213.4.16.216" then

'sendes brugeren videre til en anden side
response.redirect("temp.asp")
end if
End Sub
</SCRIPT>

Vil det virker?

Jeg kunne selvfoelgelig afproeve dette, men jeg vil helst ikke rode med
den slags foer jeg er nogenlunde sikker paa om det virker.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 07-03-02 17:46

> Det haaber jeg paa at jeg kan goere via min global.asa

Det bør virke, men hvis ikke, hvorfor så ikke bare gøre det i din
default.asp? Jeg bruger netop sådan en metode til at banne folk med underlig
opførsel fra mit site.

Mvh Mark
--
www.gameshots.dk

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 07-03-02 18:14

Det ville selvfølgelig løse en del af problemerne, men hvis en bruger valgte
at tilgå en underside direkte, ville de ikke blive vidersendt.
Mvh
Janus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-03-02 21:40

Janus Klok Lauritsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

> Det ville selvfølgelig løse en del af problemerne, men hvis en
> bruger valgte at tilgå en underside direkte, ville de ikke blive
> vidersendt.

Det er lige præcis det jeg tænkte på. onkring 70% af de besøgende jeg
får springer dirrekte til en underside.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 07-03-02 22:12

> Det er lige præcis det jeg tænkte på. onkring 70% af de besøgende jeg
> får springer dirrekte til en underside.
> Med venlig hilsen

Jeg ved selvfølgelig ikke om dit site er opbygget med databaser på næsten
alle sider. Men på mit site er der næsten ingen sider som ikke inkluderer en
fil med en database connection. Gør du det samme? Så bare prop din kode
derind.

Mvh Mark
--
www.gameshots.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-03-02 01:05

Mark S. Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

> [...]
> næsten alle sider. Men på mit site er der næsten ingen sider som
> ikke inkluderer en fil med en database connection. Gør du det

Ah, ja klart. Jeg har naturligvis en fil der indeholder alle mine
funktioner og som jeg inkluderer på 99% af alle siderne, gode idé, tak.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann