NETBEUI og XP?
Fra : Benjamin Wivel

Dato : 07-03-02 16:11

Hej alle

Jeg kan ikke installere NETBEUI protokol på min XP maskine, da den ikke
findes under protokoller.
Er der nogen der ved hvordan jeg løser dette?

Det skal bruges til mit lokal netværk. Da mine forskellige maskiner har helt
forskellige globale ip adresser, er NETBEUI mere stabilt.
Jeg har TDC|BB med 4 globale dynamiske ip adresser.

Både min WIN2000 og WIMME har NETBEUI protokol, som kan installeres direkte.

MVH

Benjamin Wivel

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 07-03-02 19:18

<http://support.microsoft.com/default.aspx?id=kb;en-us;q306059>

<http://support.microsoft.com/default.aspx?id=kb;en-us;q301041>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 07-03-02 19:22

Hvorfor giver du ikke samtlige PC'er en ekstra IP adresse fra samme net - fx
192.216.1.x og tilretter hosts filen på maskinerne. Bruger det selv - en
klar fordel da al traffik forbliver TCP/IP.

Fra : FeTA

Dato : 07-03-02 22:01

Hej Uffe
Tak for rådet, men hvor er det lige man finder den hostfil man skal ændre i
?, jeg ville være glad for en lidt mere uddybende forklaring
Hilsen Bent

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 08-03-02 08:11

"hosts" filen ligger et sted i Windows / WinNT mappen - bare søg efter den -
den hedder "hosts" ikke andet.
Filen indeholder statiske IP til DNS mappings. Det er fx pga. den at du kan
pinge dig selv (127.0.0.1) ved at skrive ping localhost.

Fra : Steen B

Dato : 08-03-02 08:21

On Thu, 7 Mar 2002 19:22:20 +0100, "Uffe S. Callesen" <usc@pc.dk>
wrote:

>Hvorfor giver du ikke samtlige PC'er en ekstra IP adresse fra samme net - fx
>192.216.1.x og tilretter hosts filen på maskinerne. Bruger det selv - en
>klar fordel da al traffik forbliver TCP/IP.

Nogle printere kræver Netbui installeret før de virker over netværket,
specielt lidt ældre lasere der optræder som delte på værtsmaskiner.
/steen

Fra : Kenneth T

Dato : 08-03-02 17:53

> [...]
> 192.216.1.x og tilretter hosts filen på maskinerne. Bruger det selv - en
> klar fordel da al traffik forbliver TCP/IP.

Kan man godt give en pc som kører dhcp en ekstra IP adresse?
Hvordan?

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 08-03-02 18:51

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse news:a6aq87$2m8b$1@news.cybercity.dk...
> fx
> >

> Kan man godt give en pc som kører dhcp en ekstra IP adresse?
> Hvordan?

Ja, hvis det er en Win95,98,98SE eller Me:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;q156772>

Se også her under ADSL:

Fra : Anker

Dato : 07-03-02 19:16

> [...]
> findes under protokoller.
> Er der nogen der ved hvordan jeg løser dette?

På denne side er der hjælp til installationen.
http://www.helmig.com/j_helmig/winxpnet.htm

Hilsen
Anker

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-03-02 20:48

On Thu, 7 Mar 2002 16:10:35 +0100, "Benjamin Wivel"
<wivel@adr.dk> wrote:

> Det skal bruges til mit lokal netværk. Da mine forskellige maskiner
> har helt forskellige globale ip adresser, er NETBEUI mere stabilt.
> Jeg har TDC|BB med 4 globale dynamiske ip adresser.

Er der virkelig ikke nogen, der har fortalt TDC med meget store
bogstaver, at det med at tildele adresser, så maskinerne ikke kan
nå hinanden, det er fuldstændig hjernedødt?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 07-03-02 20:52

Asbjorn Hojmark wrote:

> Er der virkelig ikke nogen, der har fortalt TDC med meget store
> bogstaver, at det med at tildele adresser, så maskinerne ikke kan
> nå hinanden, det er fuldstændig hjernedødt?

Hjælper en "arp -s <ip> <mac>" ikke på det, windows har de mest
hjernedøde "features" :)