It's raining WARNINGS :'(
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 07-03-02 12:09

Hejsa

Jeg har lige opgraderet PHP fra 4.0.6 til 4.1.1, så får jeg en masse
"Undefined variable"-warnings. Det er lidt træls, da stort set alle scripts
er baseret på, at enten er form-input-variable sat og har en værdi eller
osse er de ikke sat og har så værdien "" - men uanset, så kører PHP videre
uanfægtet.

Efter opgraderingen var jeg inde og slå "register_globals" og
"register_argc_argv" til i php.ini, men det hjalp kun på nogle fejl. Så nu
kan jeg vælge at gå alle scripts igennem og initialisere mine form-variable,
eller jeg kan gøre noget smart, som er <<svar kan skrives her>>.

På forhånd tak
/Thomas

Fra : Søren Vrist

Dato : 07-03-02 13:52

> [...]
>kan jeg vælge at gå alle scripts igennem og initialisere mine form-variable,
>eller jeg kan gøre noget smart, som er <<svar kan skrives her>>.
tjah...jeg tror der er noget som hedder Errorlevel eller noget i den
stil php.ini som kan afhjælpe det...
kigger lige..
ahh.. her var det :
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
; Error handling and logging ;
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
afsnittet

; Examples:
;
; - Show all errors, except for notices
;
;error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE
;
; - Show only errors
;
;error_reporting = E_COMPILE_ERROR|E_ERROR|E_CORE_ERROR
;
; - Show all errors except for notices
;
error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE

; Print out errors (as a part of the output). For production web
sites,
; you're strongly encouraged to turn this feature off, and use error
logging
; instead (see below). Keeping display_errors enabled on a production
web site

osv osv osv... (jeg klippede lidt i det :))

__
mvh / Regards
Søren Vrist
spam@vrist.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-03-02 15:30

Thomas Lindgaard wrote:
> Jeg har lige opgraderet PHP fra 4.0.6 til 4.1.1, så får jeg en masse
> "Undefined variable"-warnings.
[...]
> Så nu
> kan jeg vælge at gå alle scripts igennem og initialisere mine
> form-variable, eller jeg kan gøre noget smart, som er <<svar kan skrives
> her>>.

Sæt error_reporting i php.ini:
error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE

Eller i .htaccess, eller direkte i de php-scripts, hvor du ikke
initialiserer dine variabler.

Jeg vil anbefale en af de sidste, for så kan du bruge de notices som et
nyttigt værktøj i dine nye filer.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 10-03-02 12:21

> Jeg vil anbefale en af de sidste, for så kan du bruge de notices som et
> nyttigt værktøj i dine nye filer.

Takker - det vil jeg kigge på næste gang jeg kommer i nærheden af serveren
:)

/Thomas