Neongrøn line
Fra : Gaarde

Dato : 07-03-02 09:40

Jeg har sat en neongrøn fletline på mit hjul. Nu er jeg kommet til at tænke
på om det betyder noget at der går en så tydelig neonfarvet line ned til
agnet. Kan det skræmme fisken ??

Mvh
Mogens

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-03-02 10:12

"Gaarde" <mgaarde@grundfos.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har sat en neongrøn fletline på mit hjul. Nu er jeg kommet til at
tænke
> på om det betyder noget at der går en så tydelig neonfarvet line ned til
> agnet. Kan det skræmme fisken ??

Jeg har før fisket med en neonorange line, uden at dette har betydet at
fiskene ikke ville hugge.
Nu afhænger det nok af hvor du fisker, for jeg kan da forestille mig at i en
krystalklar bæk med højt solskin, kunne en neongrøn line være ret synlig.
Men under de forhold hvor vi normalt fisker, altså halvgrumset dybt vand og
rigtig dansk skyet vejr, tror jeg ikke det er til skade. Snarere tvært imod,
fordi du selv nemmere kan se linen oven for vandet.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 07-03-02 10:35

Er de fleste neonliner ikke indrettet så de ikke er helt så skrigende under
vand?

mvh

Erik Breum Petersen

Fra : Balthazar

Dato : 07-03-02 16:19

Jag har inte märkt någon skillnad i antalet havsöringshugg mellan grön eller
grå Fireline.
Man får väl lägga sig på botten och titta på linan mot himlen för att se hur
de flesta fiskarna upplever linan.
/H

Fra : Simon...

Dato : 07-03-02 20:29

Jeg har dårlige erfaringer med gul/grøn fireline og regnbuer !
skiftede til samme line i den grå/sorte udgave, og fik et par fisk,
har siden prøvet igen og stadig ingenting på den grønne.

Jeg har dog fanget gedder på den grønne, og aborrer, og skaller...
de virker ikke helt så sky som regnbuerne...

mvh.Simon

Fra : S. Mckinley

Dato : 08-03-02 20:37

Jeg har ikke oplevet nogen forskel mellem nylonline grøn og sort fireline
hvad angår fiskeri efter havørred, som jeg har testet i skåne på min
favoritplads hvor der aldrig går en halv time mellem hvert hug.

Min egen konklusion er at det vigtigste er først og fremmest at krogene er
sylespidse(min erfaring efter at have mistet 13 øredder på en dag,hvorefter
jeg sleb krogen og erfarede at de fleste fisk kom i land.), dernæst er korte
pauser under indspiningen yderst effektiv under havørredfiskeriet.

Hvad angår valg af agn tror jeg at det handler mest om en trosag, bare det
virker livligt i bevægelserne.
Og vigtigst af alt; fisk der hvor fiskene er og ikke i et farvand hvor der
intet svømmer rundt.
Det sidste handler i stor grad om 10% erfaring og 90% held

Knæk og Bræk
Jens

Fra : Simon...

Dato : 09-03-02 15:05

> Jeg har ikke oplevet nogen forskel mellem nylonline grøn og sort fireline
> hvad angår fiskeri efter havørred, som jeg har testet i skåne på min
> favoritplads hvor der aldrig går en halv time mellem hvert hug.

Jeg har ikke fisket havørred sådan målbevidst endnu, men rødspætter har jeg
da prøvet, de er
også ligeglade med farven hvis bare der er en orm til dem :)

men Regnbuerne vil altså ikke med mig og min neongrønne line, men den må
også
være meget synlig i lidt mørkere vand, lysstråler får den jo nærmest til
at lyse op dernede :/

hvis jeg skulle købe en ny ville jeg under ingen omstændigheder købe en
neonline
hvis forhandleren havde en sort... Men det er vel en smagssag...

mvh.Simon