MySQL SQL problemer
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 07-03-02 00:38

Hej alle. Jeg har fornyligt konverteret mit site fra en MS SQL database til
en MySQL database. Dette har resulteret i en del problemer, og en del SQL
kode som skulle omskrives. Jeg har et par SQL strenge som jeg ikke kan få
til at du med MySQL databasen. En af dem ser således ud:

SELECT Vote,Count(*) As Antal FROM tblVoteRegistrations WHERE VoteID = " &
rs("VoteID") & " GROUP BY Vote ORDER BY Vote

rs("VoteID") indeholder et tal som returnerer en værdi.

En af mine andre problemer er i en SQL streng som denne:

SELECT * FROM tblGames WHERE Name LIKE '[a-z]%'

Dette resulterede i at vælge alle spil som startede med et bogstav i
alfabetet at blive returneret. Men nu returnerer det intet, men den brokker
sig heller ikke over det.
Hvordan gøres det i MySQL?

Mvh Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-03-02 09:22

On Thu, 7 Mar 2002 00:37:42 +0100, "Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk>
wrote:

> [...]
>
>Dette resulterede i at vælge alle spil som startede med et bogstav i
>alfabetet at blive returneret. Men nu returnerer det intet, men den brokker

Næh, i mySQL vil ovenstående finde det som starter med '[a-z]'.

>Hvordan gøres det i MySQL?

Brug RLIKE:

SELECT * FROM tblGames WHERE Name RLIKE '^[a-z]'

(noget i den stil i hvert fald)
http://www.gartneriet.dk

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 07-03-02 14:09

> Brug RLIKE:
>
> SELECT * FROM tblGames WHERE Name RLIKE '^[a-z]'

Mange tak, det løse det problem :).

Mvh Mark

Fra : Kevin Steffer

Dato : 07-03-02 17:34

Mark S. Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Dette resulterede i at vælge alle spil som startede med et bogstav i
> alfabetet at blive returneret. Men nu returnerer det intet, men den brokker

Hej Mark

SELECT Vote,Count(*) As Antal FROM tblVoteRegistrations WHERE
VoteID = " & rs("VoteID") & " GROUP BY Vote ORDER BY Vote

Ovenstående SQL streng virker fint hos mig hvor den ser sådan ud:
SELECT Username,Count(*) As Antal FROM boardusers WHERE icq=27547689764
GROUP BY username ORDER BY username

Så hvilken version af MySQL kører du ?