Fremtidens computerspil
Fra : Peter Hansen

Dato : 07-03-02 00:12

Multi: IBM har annonceret en 110 GHz CPU (1 GigaHertz = 1000
MegaHertz) bygget på en ny teknologi, som allerede kan tages i brug til
næste år. Til at starte med vil det være IBM's egne serverløsninger, der
nyder godt af den nye teknologi. Men vi vil højst sandsynligt se samme
teknologi brugt i almindelige PC'er og spillekonsoller om 3-4 år, hvilket
åbner op for ufatteligt store muligheder på spilmarkedet.

Forestil dig en computer/spillekonsol med en CPU på 110 GHz, et
grafikkort der hedder GeForce 12 og 4-5 GB ram. Med sådan en maskine, vil
man kunne spille et spil med ægte fotorealistisk grafik og sikkert med
uanede dimensioner i form af et Virtual Reality interface. Vil det være som
at træde ind i et biograflærred, og overtage en af rollerne i en spillefilm?
Vil man kunne have en hel samtale med en spilfigur i timevis, uden den
gentager sig selv?

Synes lige jeg var nødt til at vise dette her fandt der fra jubii's
nyhedliste, men syne sbre dette er for vildt!

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 07-03-02 01:51

"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> wrote in message

> [...]
>

> Synes lige jeg var nødt til at vise dette her fandt der fra jubii's
> nyhedliste, men syne sbre dette er for vildt!

Jeg syntes ikke det er vildt... det er jo bare udvikling. Jeg har da tænkt
på foto-realistiske super-intelligente spil ligesiden Amiga'en var på sit
højdepunkt, og man kunne prøve de første Virtual Reality-maskiner i Tycho
Brahe's Planetarium.

Jacob

Fra : Esben

Dato : 07-03-02 02:25

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> højdepunkt, og man kunne prøve de første Virtual Reality-maskiner i Tycho

Sammenholdt med Moores lov er det da lidt vildt - men lad os nu se.

--
Esben

Fra : Leony

Dato : 07-03-02 12:49

"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> teknologi brugt i almindelige PC'er og spillekonsoller om 3-4 år, hvilket

En ting er teori og gode intentioner, pengepung og praksis er noget helt
andet.
Men vi glæder os.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Gichael

Dato : 07-03-02 15:04

spørgsmålet er om de overhoved må tage den i brug, da den er så stor..
Forestil dig hvor hurtigt den kan bruges til at hacke sig in forskellige
steder.. Hvis den er over 200 gange så hurtig som cpuer idag.

Mvh Michael

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 07-03-02 18:06

> spørgsmålet er om de overhoved må tage den i brug, da den er så stor..
> Forestil dig hvor hurtigt den kan bruges til at hacke sig in forskellige
> steder.. Hvis den er over 200 gange så hurtig som cpuer idag.

Jooo, men den indgår jo både som en del af missilet og panseret...
Forestil dig den kryptering man kan lave med såddan en M*****f*****.....

Fra : John Hinge

Dato : 07-03-02 15:51

On 07 mar 2002 Peter Hansen was heard to say:

> Multi: IBM har annonceret en 110 GHz CPU (1 GigaHertz = 1000
> MegaHertz) bygget på en ny teknologi, som allerede kan tages i
> brug til næste år.

Såvidt man ku læse på slashdot, så var det altså ikke næste år der
var en CPU klar med den teknik, men switchende kredsløb. Det vil
sige man først skal forvente at se superhurtige switche og den slags.
Hen af vejen vil det selvfølgelig filtrere ned til almindelig ting,
såsom CPU'er. Men man skal ikke satse på en 110GHz Power 7x00 CPU
fra IBM sådan lige her næste år.
Og det er jo den anden lille ting. De CPU'er de fleste af os kører
med er enten X86'ere fra Intel og AMD eller PowerPC fra Apple/Motorola.
IBM laver også en PowerPC CPU, 7x00 serien f.eks, men det er vel de
færreste af os der har en AS/400 eller lignende stående derhjemme
(desværre.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs