Mærkeligt problem
Fra : SKM

Dato : 06-03-02 23:39

Hej!
Jeg har nogle gange nu været ude for et meget mærkeligt problem, og jeg er
lidt i tvivl om det er et spørgsmål til en computermand eller en elektriker,
men jeg prøver aligevel :)

ca. fire gange er det sket at min computer, når jeg tænder den, bare starter
op og så gør ingenting. Blæseren kører, grafikkortet kører cdromdrevet
virker men den siger ikke en lyd eller gør noget som helst - der er heller
ikke noget signal til skærmen.
De første par gange det skete, skete det bare uden nogen årsag(som jeg kan
komme i tanke om) og det begyndte at virke efter lidt pillen rundt med
ledninger etc, men de sidste to gange er det sket efter en sikring er
sprunget. Og da har det taget ret lang tid at få den til at køre igen.
Sidste gang måtte jeg pille alle kort ud af computeren og så virkede det
igen (også da jeg satte dem i igen) forresten kunne det godt være computeren
der fik sikringen til at springe, det er nemlig sket to gange på ret kort
tid

Kan det være noget med strømforsyningen ?

min computer er:
Duron 700 mhz
DFI AK74-SC
256 mbram
et-eller-andet-skod-SIS 8mb gfx kort
SB Audigy player lydkort
dlink DFE-530TX netkort
(og 300 w strømforsyning)

alt hjælp modtages med kyshånd :p

----
/Stefan K.M.

Fra : Wei & Jan Johansson

Dato : 14-03-02 09:21

Det er sandsynligvis dit bundkort eller din strømforsyning. Prøv en anden
strømforsyning.