hastighed i netværk?
Fra : P.Sørensen

Dato : 06-03-02 23:20

Jeg har 2 pcèr forbundet i netværk med krydskabel og 2 netkort.
Jeg backer filer up fra den primære (XP) over til den sekundære (W98) ved
hjælp af "Stones kopicontrol".
Men kan det passe at det skal tage 37 minutter at overføre 2000 mb på denne
måde? Godt nok gennemser "Stones" ca. 4800 mb i processen, og sorterer så
fra, så kun "nye og ændrede" bliver overført - men alligevel synes jeg det
går langsomt.
Eller hvad? Og hvorfor??
PSørensen

ps@vestnet.dk

Fra : p@lex

Dato : 07-03-02 00:17

"P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måde? Godt nok gennemser "Stones" ca. 4800 mb i processen, og sorterer så
> fra, så kun "nye og ændrede" bliver overført - men alligevel synes jeg

Du køre altså med et direkte kabel mellem to netkort på Pc'erne -- hvis det
ene netkort kun er et 10Mbps tager det jo lidt længere en med 2x100Mbps
Netkort.

P@lex

Fra : Esben

Dato : 07-03-02 04:23

> [...]
> måde? Godt nok gennemser "Stones" ca. 4800 mb i processen, og sorterer så
> fra, så kun "nye og ændrede" bliver overført - men alligevel synes jeg

Du skriver meget lidt om hvad du har af udstyr, og så er det svært at gætte
på hvorfor hastigheden er som den er. Processen du nævner har kørt med ca
0,9 MB/s, hvilket er ok på et 10Mbit netværk. Men hvad er hastigheden hvis
du manuelt kopierer filer mellem de to maskiner?

--
Esben

Fra : P.Sørensen

Dato : 07-03-02 12:56

De netkort, der sidder i, er Sandbergs 100/10m ethernet PCI adapter (xp
maskinen) og Realtek RTL8139 (a/b/c) PCI fast ethernet adapter (W98
maskinen)
Det skulle vel være ok??
Psørensen

Fra : Esben

Dato : 07-03-02 19:44

> [...]
> De netkort, der sidder i, er Sandbergs 100/10m ethernet PCI adapter (xp
> maskinen) og Realtek RTL8139 (a/b/c) PCI fast ethernet adapter (W98

Umiddelbart jo - hvor hurtige er maskinerne? Hvis de er hurtige nok til at
modtage større datastrømme kan det tyde på at netværket kun kører med
10Mbit.

--
Esben

Fra : P.Sørensen

Dato : 07-03-02 22:24

Jo - XP èn er 1400 mhz, og 98èren er 800 mhz.??
Hvordan ved jeg, om et - og hvilket et - af kortene kører 10 i stedet for
100??
Ps.

Fra : P.Sørensen

Dato : 08-03-02 12:52

Tilføjelse: jeg kan se, at begge kort kører i "auto detect" i opsætningen
under netværk, altså hastigheden, hvor man ellers også kan vælge f.eks.
100full, 100 halv, 10 fuld osv.
Er det optimalt?
Og endelig:
Er man i virkeligheden bedre hjulpet med en router i stedet for disse kort?
Den koster jo ca. det samme som 2 "gode" kort, kan jeg se...?!
Psørensen

Fra : p@lex

Dato : 08-03-02 19:08

>Tilføjelse: jeg kan se, at begge kort kører i "auto detect"
> i opsætningen

Dete er fint nok

> Og endelig:
> Er man i virkeligheden bedre hjulpet med en router
> i stedet for disse kort?

Ikke i stedet for kort, dem kan du ikke undvære
en router er en boks der kan forbinde maskinerne mellem Kortene.

Og du skal ikke bruge en router men derimod en hub eller en swits, svis du
endelig skal havde noget.

P@lex

Fra : P.Sørensen

Dato : 08-03-02 21:14

> Dete er fint nok
Jo, men jeg kunne jo prøve at "force" 100M, hvis den i auto selv vælger at
køre med 10??

> [...]
> en router er en boks der kan forbinde maskinerne mellem Kortene.
>
> Og du skal ikke bruge en router men derimod en hub eller en swits, svis du

Nu skal du huske at jeg jo har 2 netkort i hver, dels til forbindelse mellem
pcèrne, og dels til adsl forbindelsen. Med en router kan jeg vel droppe de 2
af kortene, ikke??
Preben

Fra : p@lex

Dato : 09-03-02 02:56

> [...]

mellem
> pcèrne, og dels til adsl forbindelsen. Med en router kan jeg vel droppe de

Jo... det havde jeg glemt. men så er det rigtigt du ka droppe de 2, benytte
en router, swits eller en hub..

hvor jeg jo vil anbefale router eller swits..

P@lex