[c++]Problemer med "pow" i Dialog...
Fra : holst

Dato : 06-03-02 22:40

Hej NG...

Jeg er rimelig ny på programmeringsfronten, og er derfor løbet ind i
problemer!

Jeg vil opløfte et tal i et andet med pow() når man trykker på en "button" i
en Dialog lavet vha. MFCWizard i Visual C++. Jeg har inkluderet <math.h>
øverst i *.cpp filen, men der meldes fejl under kompileringen:

..........'pow' : undeclared identifier

Først havde jeg ellers lavet programmet, som virker, hvor det kører i dos,
for at lære det! Nu ville jeg så også lave programmet i en mere brugervenlig
version, men i "Dialog" brugergrænsefladen vil det bare ikke køre! -Hvorfor
ved jeg ikke, håber der er nogen der kan hjælpe....

På forhånd tak
Allan

Fra : Mogens Hansen

Dato : 07-03-02 06:46

"holst" <holst@nork.auc.dk> wrote

> [...]
> en Dialog lavet vha. MFCWizard i Visual C++. Jeg har inkluderet <math.h>
> øverst i *.cpp filen, men der meldes fejl under kompileringen:

Prøv at poste det nødvendig af source-koden, ellers er det svært at hjælpe
ud fra det du beskriver.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : holst

Dato : 07-03-02 09:12

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

> Prøv at poste det nødvendig af source-koden, ellers er det svært at hjælpe
> ud fra det du beskriver.

Jamen, det vil jeg så forsøge, men det hele bliver ikke postet,da det bliver
for uoverskueligt

// sandsynlighed_binomialDlg.cpp : implementation file
//
#include <math.h>
#include "stdafx.h"
#include "sandsynlighed_binomial.h"
#include "sandsynlighed_binomialDlg.h"
..
..
..
..
EN FUNKTION SOM SKULLE REAGERE NÅR DER TRYKKES PÅ EN KNAP I GUI'EN
void CSandsynlighed_binomialDlg::OnButton1()
{
double iterative;
UpdateData (TRUE);
double first = m_p/(1-m_p);
for(int i=0;i<=m_n;i++)
{
int k = i - 1;
if(i==0)
{
iterative = pow(1-m_p,m_n); DET ER HER PROBLEMET ÅBENBART ER
}
else
{
iterative = first * ((m_n-k)/(k+1)) * iterative;
}
m_v1 = iterative;
}
UpdateData (FALSE);
}

Ved kompilering fås:
.....error C2065: 'pow' : undeclared identifier

Håber dette kan hjælpe...

\Allan Eriksen

Fra : Eivind Midtgård

Dato : 07-03-02 16:19

"holst" <holst@nork.auc.dk> wrote in message
> Hej NG...
>
> Jeg har inkluderet <math.h>
> øverst i *.cpp filen, men der meldes fejl under kompileringen. Her er
den
> vigtigste del af koden:

> #include <math.h>
> #include "stdafx.h"
> #include "sandsynlighed_binomial.h"

> Ved kompilering fås:
> ....error C2065: 'pow' : undeclared identifier

#include <math.h> skal ligge UNDER #include "stdafx.h"
Slik:
#include "stdafx.h"
#include <math.h> // eller <cmath>

Årsak: Du bruker precompiled headers, og da blir alt som ligger
over "stadfx.h" ignortert av MSVC++-kompilatoren.

Eivind
(Spørsmålet ble etter en tid også postet på no.it.programmering.c++.
Jeg svarte der og svarer nå på samme spørsmål her. Jeg skulle
selvfølgelig
ha krysspostet svaret, men glemte det. Beklager!)

Fra : holst

Dato : 07-03-02 18:13

Tusind tak for hjælpen, nu virker det....troede virkelig at det var
ligegyldig hvilken rækkefølge man includer i!!

Mvh. Allan