Postfix vil ikke modtage post udefra...
Fra : Ukendt

Dato : 06-03-02 20:15

Hej

Nu troede jeg lige jeg havde fået det til at virke... men nej nej... nu vil
Postfix ikke modtage post, som kommer udefra, hvad kan det skyldes??? Er der
et eller andet man 'lige' skal huske at gøre, for den vil godt hvis jeg
sender en e-mail min adresse og bruger min server som SMTP, men ikke hvis
jeg bruger en anden SMTP...

På forhånd tak

Thomas Petersen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 06-03-02 20:26

On Wed, 6 Mar 2002 20:14:57 +0100, Thomas Petersen wrote:
> [...]
> et eller andet man 'lige' skal huske at gøre, for den vil godt hvis jeg
> sender en e-mail min adresse og bruger min server som SMTP, men ikke hvis

Uden nogen konfiguration eller log filer, så tror jeg du skal
spørge en spå kone ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-02 22:29

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Uden nogen konfiguration eller log filer, så tror jeg du skal
> spørge en spå kone ...

Problemet er at Postfix slet ikke logger noget i maillog. Hvordan fejlsøger
jeg nemmest på Postfix???

Fra : Jesper

Dato : 06-03-02 23:58

"Thomas Petersen" <Hemmelig!> wrote:

> Problemet er at Postfix slet ikke logger noget i maillog. Hvordan
> fejlsøger jeg nemmest på Postfix???

Du skulle vel ikke have BB eller lignende som spærer port 25?
Har du testet at der overhovedet er forbindelse til den udefra?

--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-02 09:47

"Jesper" <news@skydiver.dk> skrev i en meddelelse

> Du skulle vel ikke have BB eller lignende som spærer port 25?
> Har du testet at der overhovedet er forbindelse til den udefra?

Jeg har testet forbindelsen udefra og den er i orden... hvis jeg telnet'er
til min server udefra, så kommer Postfix frem... så det er tydeligvis noget
med nogle rettigheder, men jeg ved desværre ikke ret meget om Postfix :(

/Thomas

Fra : Søren Vrist

Dato : 07-03-02 13:55

> Er der
>et eller andet man 'lige' skal huske at gøre, for den vil godt hvis jeg
>sender en e-mail min adresse og bruger min server som SMTP, men ikke hvis
>jeg bruger en anden SMTP...
Har du det domæne du vil modtage mail for i local-host-names filen ?
(uden mere info, kan man jo kun prøve at skyde lidt, så hvis det er
for banalt..undskyld :))

__
mvh / Regards
Søren Vrist
spam@vrist.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-02 14:28

"Søren Vrist" <spam@vrist.dk> skrev i en meddelelse
> Har du det domæne du vil modtage mail for i local-host-names filen ?
> (uden mere info, kan man jo kun prøve at skyde lidt, så hvis det er
> for banalt..undskyld :))

Min konfig ser således ud:

I /etc/postfix/aliases:

webmaster.jctrans.dk: /var/mail/virtual/jctrans.dk/webmaster

Og i /etc/postfix/virtual:

jctrans.dk anything
@jctrans.dk webmaster.jctrans.dk
webmaster@jctrans.dk webmaster.jctrans.dk

I /etc/postfix/main.cf:

virtual_maps = hash:/etc/postfix/virtual, nis:virtual
alias_maps = hash:/etc/postfix/aliases, nis:mail.aliases

Fra : Søren Vrist

Dato : 07-03-02 16:00

> [...]
>
>virtual_maps = hash:/etc/postfix/virtual, nis:virtual
>alias_maps = hash:/etc/postfix/aliases, nis:mail.aliases
hmm...tjah...
så står du i samme problem som mig..øv...jeg har også leget lidt med
nogle virtuals..meeeen..jeg kan ikke få den til at modtage, før den
tror at alle virtual domains er local-domains... måske skal de bare i
relayhosts...hmmm...*er lidt på bar bund"

__
mvh / Regards
Søren Vrist
spam@vrist.dk