Kompatibel med Unigraphic
Fra : Søren & Sanne

Dato : 06-03-02 19:21

Hej

Er der nogen af jer der kan anbefale et 3D prg. som er kompatibel med
Unigraphic.
Det jeg har brug for, er et prg. hvor jeg kan hente tegninger fra Unigraphic
og arbejde videre på. Samt at jeg skal kunne lave tegninger i det pågældende
prg., hvorefter der skal kunne arbejdes videre på dem Unigraphic.
Det skal selvfølgelig være et prg. der noget billigere end Unigraphic. Der
er jo en grund til galskaben.

mvh
Søren

Fra : TH

Dato : 07-03-02 06:18

Hej Søren
Jeg har på et tidspunkt set på IRONCAD, det har som standard interface til
Unigraphic og det er til en fornuftig pris.

www.ironcad.com

Mvh Torben Hansen

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 10-03-02 12:57

Hej Søren,

SolidWorks arbejder med samme kerne som UG, og er derfor et oplagt valg.

Se: http://www.sdh.dk

Mvh
Jess G. Frandsen
Solid Design House

Fra : Poul B.

Dato : 11-03-02 13:22

Hej Søren.

De fleste 3D CAD programmer er kompatible med UG, om ikke andet så via mere
eller mindre standardiserede filformater.

Men du kan nok IKKE hente en UG fil ind i et andet CAD program, arbejde
videre, editere m.m. Du vil kun få emnerne ind som døde parter/assemblies
uden features (som enten surfaces, eller solids).

Så hvis det er et "færdigt" emne du vil arbejde videre på, og tilføje eller
bortskære områder m.m. kan du vælge et hvilketsomhelst 3D CAD program bare
det kan læse/skrive f.eks. STEP, PARASOLID og/eller IGES fileformater.

I disse dicipliner har jeg selv ganske gode erfaringer med SolidWorks, der
iøvrig kan _læse_ UGII filer direkte (fra version 10), men stadig "kun" som
døde parter.

Med venlig hilsen/Best regards Poul B.

Søren & Sanne <fangphil@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:g9th8.1201$cB3.4029@news.get2net.dk...