bloddonor ! ! ! !
Fra : henrik hansen

Dato : 06-03-02 17:17

Bloddonor, dem er der heldigvis mange af, men der er brug for flere.

Hvordan tiltrækker vi flere bloddonorer ind i de lokale blodbanker ?
- har du en god idé til hvordan man kan oplyse, informere og hverve
potentielle bloddonorer.

Det skal tilføjes at der ikke store beløb til rådighed. Måske har du kontakt
virksomheder e.l. som ville have interesse i at støtte dette formål.
Skulle du kende en sportsklub, forening, magasin e.l. som er villig til at
indrykke en annonce, høre jeg ligeledes meget gerne fra dig. Måske vil din
virksomhed stille plads til rådighed på intranet eller i personalebladet.

Formålet må anses som værende til gavn for alle. Ikke mindst de personer som
er afhængig af at der hele tiden er blod til rådighed.
Dette kan lade sig gøre qua bloddonorene.

Skulle du være interesseret i at melde dig som bloddonor eller ønsker mere
information kan du ligeledes henvende dig, eller anvende hjemmesiden
www.bloddonor.dk

Med Venlig Hilsen

Henrik Hansen
Hansehen@mail.tele.dk (denne må meget gerne benyttes til kommunikation)

Fra : Jan Pedersen

Dato : 11-03-02 12:57

Hej

Der er nogen der siger at det er sundt at være donor?

Passer det? Findes der nogle undersøgelser om dette?

mvh jp

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 12-03-02 09:48

> Der er nogen der siger at det er sundt at være donor?
>
> Passer det? Findes der nogle undersøgelser om dette?

Uden at kunne finde undersøgelserne umiddelbart (jeg gider ikke
kigge grundigt efter...), så mener jeg at mindes, at der har
været undersøgelser, der viser, at donorer lever længere.

Men, det er vanskeligt at bedømme, i og med man kunne spekulere i
flere faktorer, der har indflydelse. Man kunne f.eks.
argumenterer for, at donorer er folk, der generelt er mere
bevidste om deres helbred, og som derfor spiser anderledes en
gennemsnitsbefolkningen, donorer er en overvåget
befolkningsgruppe, der bliver kontrolleret for nogle meget
alvorlige sygdomme og for eksempelvis jernstatus.

Så umiddelbart er det vist svært at drage konklusioner.

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient.
http://www.cmrc.dk ; http://www.ku.dk