ADSL forbindelse 'dør' under XP
Fra : Peter Christensen

Dato : 06-03-02 09:44

Hej

Jeg kører med Windows XP og min internetforbindelse er ADSL fra TDC, hvor
jeg kører med ATM-25 kortet. Installationen forløb uden problemer, men mit
problem er nu, at min forbindelse så at sige 'dør'. Dette sker specielt når
jeg bruger Outlook Express.

Ikonet for internetforbindelse vises stadig lidt efter at jeg ikke længere
kan bruge fx ICQ eller email, og jeg kan se på statistikken at der stadig
modtages lidt data. Først senere registrerer Windows, at jeg er koblet fra
internet. Jeg kan dog ikke koble på igen uden først at have genstartet
Windows, hvilket er ret irriterende.

Mht. Outlook Express, så har jeg indstilt den sådan at den ikke skal afbryde
forbindelsen efter at have sendt/modtaget post.

Håber nogen kan hjælpe på mit problem. Vil det evt. være en løsning at få en
router eller er det noget jeg kan ændre i min opsætning?

mvh
Peter C.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 06-03-02 10:05

On Wed, 6 Mar 2002 09:44:15 +0100, Peter Christensen wrote:
> [...]
> problem er nu, at min forbindelse så at sige 'dør'. Dette sker specielt når

Hvilket ADSL produkt har du fra TDC ?

Har du en firewall aktiveret ?

Hvis du har BB|ADSL og en firewall, så er du nødt til at tillade DHCP
trafik, da din lease ellers ikke fornyes.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Peter Christensen

Dato : 06-03-02 14:40

> Hvilket ADSL produkt har du fra TDC ?
>
> Har du en firewall aktiveret ?
>
> Hvis du har BB|ADSL og en firewall, så er du nødt til at tillade DHCP
> trafik, da din lease ellers ikke fornyes.

Jeg bruger NetExpress. Jeg har aktiveret den der indbyggede firewall i XP
for at se om den dur til noget - kunne den være problemet?

mvh
Peter

Fra : Jesper Skriver

Dato : 06-03-02 14:54

On Wed, 6 Mar 2002 14:39:48 +0100, Peter Christensen wrote:

> Jeg bruger NetExpress. Jeg har aktiveret den der indbyggede firewall i XP
> for at se om den dur til noget - kunne den være problemet?

Det er ikke umuligt, prøv at disable den for at se om det gør
nogen forskel ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Klitgaard

Dato : 06-03-02 11:15

"Peter Christensen" <cottontail@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mit
> problem er nu, at min forbindelse så at sige 'dør'. Dette sker specielt

Har du husket at sætte Samlet Hastighed til at være din upload hastighed?
Tror den ligger under Forbindelsesnavn -> Egenskaber -> Konfigurer.
Hvis du f.eks har 256/128 skal den stå til 128.

--
....Klitgaard

Fra : Peter Christensen

Dato : 06-03-02 14:51

> Har du husket at sætte Samlet Hastighed til at være din upload hastighed?
jeps den havde jeg glemt. ser hvordan det kører nu :) Tak!

Fra : FeTA

Dato : 07-03-02 21:56

Hej med dig
Hvor er det lige man indsætter værdien for samlet hastighed ?, jeg får BB
fra TDC i næste uge og så skulle det jo gerne "spille"
Hilsen BB

Fra : Klitgaard

Dato : 07-03-02 22:08

"FeTA" <feta@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Hvor er det lige man indsætter værdien for samlet hastighed ?, jeg får BB
> fra TDC i næste uge og så skulle det jo gerne "spille"

Det er kun relevant for folk med ATM-kort.

--
....Klitgaard

Fra : SirWheels

Dato : 06-03-02 20:36

> [...]
> modtages lidt data. Først senere registrerer Windows, at jeg er koblet fra
> internet. Jeg kan dog ikke koble på igen uden først at have genstartet

Hej Peter.

Jeg har faktisk lidt samme problem. Jeg har bare Orange ADSL. Nogle gange
dør forbindelsen, men nogle af de nogle gange *S*, så hvis jeg venter
tilstrækkelig længe... 5-30 minutter, så begynder den pludselig igen. Det
kan sæføli ikke passe at der skal gå så lang tid, men ville lige sige at jeg
har samme problem. Jeg bruger Home Modem, men måske er en router bedre.

mvh
SirWheels