teste et simpelt telefonnummer?
Fra : Niels

Dato : 06-03-02 08:58

Hej alle

Jeg vil gerne teste et telefonnummer fra et brugerinput, ikke for om det
eksisterer men for om der er 8 tal og at alle tal vitterlig er cifre..

Nogen ideer?

Forløbigt får jeg falsk fra IsNumeric(tal)

Fint, jeg laver strengen om til et integer, men får overløb og bruger CLng i
stedet men får stadig falsk i IsNumeric..

Jeg ville blive glad for en stump kode jeg kan studere i ro og fred )

Niels

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 06-03-02 10:30

"Niels" <ikke.til@raadighed> wrote in message

> Nogen ideer?

Jeg har en idé. Følgende funktion laver en streng om til et tal og fjerner
alle illegale karakterer vha. regulære udtryk:

Function StripNonNum(strInput)
Dim regEx
Set regEx = New RegExp
regEx.Pattern = "[^0123456789\.]"
regEx.IgnoreCase = True
regEx.Global = True
StripNonNum = clng(regEx.Replace(strInput, ""))
End Function

Response.Write StripNonNum("asdasd51,234asdasd")

Funktionen fjerner alle karakterer der ikke er tal.

Jeg har ikke testet den

Tony

Fra : Niels

Dato : 06-03-02 21:26

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse

> "Niels" <ikke.til@raadighed> wrote in message

> Jeg har en idé. Følgende funktion laver en streng om til et tal og fjerner
> alle illegale karakterer vha. regulære udtryk:

Den virker godt nok, men det løste ikke mit problem, IsNumeric(tal) troede
stadig den var falsk, så med din lille funktion og test af længde var jeg
sikker på det var et tal på 8 cifre, og jeg lod det være nok.

Jeg skulle bruge rutinen til samle indtastfejl før søgning i database.

Niels

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 07-03-02 10:19

Alternativt kunne følgende bruges!:

IF len(only_these(dit_tal_som_string, "0123456789")) = 8 THEN
'do something
ELSE
'do something else
END IF

<% FUNCTION only_these(text,valid_chars)

DIM i, output, tal, tegn

FOR i = 01 to len(text)-1 'gennemløber samtlige tegn i text
tegn = right(text,(len(text)-i))
tegn = left(tegn,1)
IF instr(valid_chars,tegn) > 0 THEN 'hvis tegnet findes i valid_chars
sendes dette til output
output = output & tegn
END IF
NEXT
only_these = output 'outputtet returneres

END FUNCTION
%>

Mvh Thomas

Fra : Niels

Dato : 09-03-02 19:19

"Thomas Smedebøl" <linto@visto.com> skrev i en meddelelse
> Alternativt kunne følgende bruges!:

Ser interessant ud, vil kikke på den i aften

Niels