panikangst
Fra : ulla

Dato : 06-03-02 08:44

Hej allesammen

Jeg har en kæreste der lider af panikangst

Han har prøvet alt hvad der er at prøve; samtaleterapi, forskellige
psykiater, piller, lysbehandling, men intet hjælper. Jeg er ked ad det for
det begrænser hans færden, f.eks. kan han ikke køre ud til mig. Jeg bor 60
km fra ham, og vi kan heller ikke tage på ferie sammen. Er der slet ingen
midler for ham.

Til alle jer der har lidt af panikangst, I er meget velkomne til at skrive
om det. Jeg har selv lidt/ lider af det, men jeg har lært at bearbejde det.
Men det har min kæreste ikke.

knus ulla

Fra : Lise

Dato : 06-03-02 22:52

ulla <kaaber@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a64gsm$21lm$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Til alle jer der har lidt af panikangst, I er meget velkomne til at skrive
> om det. Jeg har selv lidt/ lider af det, men jeg har lært at bearbejde

hvilke piller har han prøvet, de fleste med panikangst jeg kender, har haft
held med psykofarmaka...

Fra : Finn Jensen

Dato : 11-03-02 16:48

"ulla" <kaaber@it.dk> skrev i en meddelelse

> Til alle jer der har lidt af panikangst, I er meget velkomne til at skrive
> om det. Jeg har selv lidt/ lider af det, men jeg har lært at bearbejde
det.
> Men det har min kæreste ikke.

Kunne du så ikke give ham nogle råd ?.
Hvilken piller har han fået ?. Hvis det er benzo præperater så forstår jeg
godt han ikke er sluppet af med sin angst.
Mange har brugt "lykkepiller", såsom Ceprimil eller Remeron med held. Det er
ikke noget han skal tage i al evighed.
Panikangst er noget værre skidt men det kan heldigvis kureres. Desværre har
panikangsten den bagside at men isolerer sig for omverden for at undgå
panikangsten og det er det allerværste du kan gøre. Jeg ved at det er nemt
at sige at han tværdigmod skal ud blandt andre mennesker men at isolerer sig
er desværre den sikre vej til det bliver værre.

Desværre ved mange læger ikke nok om psykiske lidelser såsom panikangst og
fylder folk med benzo præperater som Tafil, Temesta, Alprox m.v. men
desværre er disse angst fremkaldende i det lange løb og gør kun ondt værre.

Prøv at høre lægen af med hensyn til disse "lykkepiller". De tager godt 3
uger om at nå fuld effekt og så ud " i flokken af mennesker" bagefter

Jo, jeg kender godt fornemmelsen af elefanten der står på brystet, hamrende
hjerte og klamme hænder

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : ulla

Dato : 15-03-02 13:31

"Finn Jensen" <vitaeschola@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne du så ikke give ham nogle råd ?.
> Hvilken piller har han fået ?. Hvis det er benzo præperater så forstår jeg
> godt han ikke er sluppet af med sin angst.

Tak for oplysningerne finn.

Ja, han lider ganske vist af panikangst, men som en af de få er han ikke
bange for at være blandt folk. Han ynder faktisk at være "midtpunkt", og er
meget udadvendt. Det er mest når han kører, men det kan også opstå på
arbejdet at han får det skidt. Han har prøvet bla. seroxat, som skulle virke
fortræffeligt for de fleste. Det har heller ikke hjulpet. Men han er som
sagt ikke en der lukker sig inde. Tværtimod, ville ikke en eneste ane at han
lider af det, for han skjuler det godt. Kun overfor mig kan han ikke skjule
sine problemer.

med venlig hilsen

Ullla

Fra : Margit Nielsen

Dato : 11-11-03 23:01

Hejsa.
Jeg har selv lidt voldsomt at panikangst i 5år inden jeg fandt en metode til
at komme den til livs.Havde prøvet utallige kemiske mediciner og alterative
ting uden held.Så gik turen til psykolog ,som dog lærte mig at takle angsten
lige så snart det var optræk til det mindste.Snak med dig selv
,højt,koncentrere dig om din vejrtrækning er stille og rolig og overbevis
dig selv om at det kun er et angstanfald og at du ikke fejler noget og at
det går snart over o.s.v.
Men det er dyrt at gå til psykolog og på grund at andre omstændigheder måtte
jeg holde hos psykologen efter kort tid.Så læste jeg en artikel om
panikangst og zoneterapi.Det skulle prøves.Kontakede en meget dygtig en på
sit felt.Fra den første behandling kunne jeg mærke forskel,havde ikke denne
snurrende i kroppen og følelsen af kvælning.Men der skulle dog ret mange
behandlinger til inden jeg kunne erklæres rask, men det var det værd.Og min
zoneterapeut var så venlig at give mig rabat fordi jeg havde været der så
meget.Men der var osse dage hvor jeg ringede til hende to gange om dagen.Så
det har været min redning for hvis jeg skulle have lyttet til min daværende
læge så havde jeg tæmmelig sikkert siddet på den lukkede afdeling dopet af
medicin ,og det ville jeg for alt i verden ikke.Venlig hilsen Margit
PS:held og lykke og god bedring

Fra : Jens

Dato : 13-11-03 21:44

"Margit Nielsen" <4647368m001@mail1.stofanet.dk> wrøvlede in message
> [...]
> læge så havde jeg tæmmelig sikkert siddet på den lukkede afdeling dopet af
> medicin ,og det ville jeg for alt i verden ikke.Venlig hilsen Margit

Det er da fint nok hvis du er kommet videre med din angst, men
zoneterapi og panikangst - det er noget fordrukket wrøwl.

Jens