Er denne temp for høj!
Fra : her

Dato : 06-03-02 21:47

Hej
Jeg har lige købt en AMD XP1700+ Med en ZALMAN køler (støjsvag)
I idle bliver CPU'en 55grader efter 1 times 100% arbejde 61grader ! som
den så bliver på!
Dette er målt med åben Kabinet da jeg ikke har fået Kabinet blæser på i nu!!

Er denne TEMP for høj!

Henrik

Fra : SA

Dato : 06-03-02 11:21

Det er den muligvis, men dit ur er ihvert tilfælde for "højt"!!!

/SA

Fra : Leony

Dato : 06-03-02 12:28

"her" <fh@wine.d> skrev i en meddelelse

> Er denne TEMP for høj!

Temperatur målinger er kun vejledende. Du kan kun bruge dem til
sammenligning med dit egne målinger, hvis du f.eks. skifter cpublæser kan du
notere en god eller dårlig ændring. Du kan ikke sammenligne den med andres
temperaturer.
Så længe dit system kører stabilt (kan klare en full load i mange timer) og
ikke lukker ned, så er der ingen grund til bekymring.
Du kan på AMD's hjemmeside se max temperaturen for din cpu (gætter på den er
ca. 75-80), så der er jo et stykke vej endnu.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Morten Christensen

Dato : 07-03-02 15:27

Du må undskylde, det er ikke for at skælde dig ud, men generelt så burde
folk da snart fatte at så længe deres system kører stabilt SÅ ER
TEMPERATUREN IKKE FOR HØJ!!!

sorry, bare lige noget jeg trængte til at komme af med.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-03-02 16:28

gOn Thu, 7 Mar 2002 15:27:05 +0100, "Morten Christensen"
<m-astrup@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Du må undskylde, det er ikke for at skælde dig ud, men generelt så burde
>folk da snart fatte at så længe deres system kører stabilt SÅ ER
>TEMPERATUREN IKKE FOR HØJ!!!

Jeg er lidt enig - det er klart, at hvis temperaturen ligger få grader
over stuetemperatur, så er et sådant spørgsmål næsten for tåbeligt.
Som det er tilfældet i denne artikel:

Men jeg vil nok også siger at der er grænser for hvor følsomme vi/du
kan tillade os/dig at være, når et spørgmål, som det i denne tråd,
bliver stillet. Og vi behøver ikke at få det RÅBT IND I HOVEDET!!!

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-03-02 21:19

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev....

> Du må undskylde, det er ikke for at skælde dig ud, men generelt
> så burde folk da snart fatte at så længe deres system kører
> stabilt SÅ ER TEMPERATUREN IKKE FOR HØJ!!!

Helt enig. Det er næsten ligeså irriterende som folk der råber i
nyhedsgruppen.

Men jeg vil da opfordre dig til blot at benytte følgende link
fremover:

http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm#temperatur

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ: