remote login hænger
Fra : Kevin Steffer

Dato : 06-03-02 00:01

Mojn,

Jeg har problemet med min lille server at når jeg skal logge ind på
den via SSH, telnet eller FTP hænger den utroligt længe og det er ca.
1 min eller 2.

Da jeg installerede maskinen var der intet problem og nu lige
pludselig efter det har kørt i 2 måneder så går det hele lidt sløvt
til.

Software:
Proftpd v. 1.2.2.0.rc1
Linux Mandrake 8.0 kernel 2.4.3-20
OpenSSH v. 2.5.2p2-3

Desuden kan jeg sige at når jeg endelig kommer ind validerer den
hurtigt mit brugernavn og password og system virker normalt. Dog i en
FTP session er den meget længe om (20 -30 sekunder) om at udfører
kommandoerne fx LIST, STOR, RETR osv.

-Kevin

Fra : Kevin Steffer

Dato : 06-03-02 00:15

Midlertidigt har jeg fundet problemet på proftpd:
UseReverseDNS off
IdentLookups off

Men hvordan sætter jeg noget lignende på telnet og SSH ?

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 06-03-02 00:43

Kevin Steffer wrote:
> Midlertidigt har jeg fundet problemet på proftpd:
> UseReverseDNS off
> IdentLookups off
>
> Men hvordan sætter jeg noget lignende på telnet og SSH ?

Hvis ikke serveren kan slå dine klienter korrekt op i DNS kan du
enten lave en lokal navneserver, eller putte klienterne i
serverens '/etc/hosts'. Har du få klienter er '/etc/hosts' så
absolut det nemmeste.

--
power-lusers (read: running latest and greatest from Freshmeat,
insecure at extreme, owner does everything logged in as root cause

Fra : Kevin Steffer

Dato : 06-03-02 17:19

Tusind tak, det hjalp ! HUH