non-properitært CRM/faktureringsvæsen
Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-03-02 23:18

Hep

Forhistorie:
Vi har et par år brugt Concorde som
faktureringsdimmer/bogholderidims[1]. Udover at det ikke er et program
for normale mennesker, er vi efterhånden v. at støde på en mur af
begrænsninger, som vi ikke ønsker at betale dyre Concorde-konsulenter
for at fixe/tilpasse.

Beslutning:
Vi har derfor besluttet at igangsætte udvikling af et non-properitært
webbaseret CRM[1], til håndtering af primært bogholderi, men på sigt
også time-sagsregnskab og øvrige features.

Tanker:
Da bogholderisystemer jo både er lavet før og tilpas regulerede af
love, forordninger og normer er der jo ingen grund til at genopfinde
den dybe tallerken ret mange gange. Og da vores/(min) indsigt i
regnsskabsvæsen og alskens finurligheder i den retning er til at
overskue, ville det være fint m. lidt "inspiration" til et initielt
db-design.

Spørgsmål:
Der skulle vel ikke være nogen m. forståelse for både db-design og
bogholderi som evt. kan "reverse engineer" db-designet som ligger bag
programmer som navision, concorde og den slags?

xpost: dk.edb.internet.webdesign.serverside, dk.edb.database
fut: dk.edb.database

[1] Vi har tidligere været startet på et lign. projekt ala dette, men
det skød vi i sænk grundet tidspres.

[2] ps. Der må være mange som sidder rundt omkring m. de samme
frustationer/problemstillinger så hvis man er interesseret i at
deltage i udviklingen (100% non-profit) kan man få del af det fælles
arbejde. Relevante kvalifikationer kunne være:

- kodekarl (vi overvejer pt. en javabønne-backend, m. php/jsp
frontend)
- regnsskabsmæssig indsigt
- db-designer

Er man interesseret i at deltage kan man smide mig en mail. (crm at
pil dot dk)

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-03-02 00:49

"Thomas Jensen - pil.dk" wrote:

> Vi har derfor besluttet at igangsætte udvikling af et non-properitært
> webbaseret CRM[1], til håndtering af primært bogholderi, men på sigt
> også time-sagsregnskab og øvrige features.

Jeg har selv gået med tilsvarende overvejelser og undret mig over, at
der ikke allerede var andre, der havde lavet sådan noget.
Ideelt mener jeg målet bør være en system, der både kan hostes internt,
eksternt og "stand-alone" (enkeltbruger).
Der er et par revisorer i dk.erhverv, som jeg kunne forstille mig ville
hjælpe med de regnskabstekniske detaljer. Jeg skriver et lille oplæg i
gruppen, og håber det sætter gang i diskussionen.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 06-03-02 07:34

On Wed, 06 Mar 2002 00:49:22 +0100, Jonathan Stein <jstein@image.dk>
wrote:

> Jeg har selv gået med tilsvarende overvejelser og undret mig over, at
>der ikke allerede var andre, der havde lavet sådan noget.

Der findes dog noget på: http://www.e-conomic.dk/. Det ændrer dog ikke
v. at vi gerne vil påbegynde noget selv som vi dynamisk kan
udvide/tilpasse.

> [...]
>hjælpe med de regnskabstekniske detaljer. Jeg skriver et lille oplæg i
>gruppen, og håber det sætter gang i diskussionen.

Det ville være fjong. Hvis du har interesse er du naturligvis
velkommen til at tilmelde dig vores mailingliste.

ps. og så glemte jeg iøvrigt fut i forrige indlæg :(
--
vh
Thomas Jensen

Fra : Kevin Steffer

Dato : 06-03-02 17:51

Thomas Jensen - pil.dk wrote:

> [...]
> - regnsskabsmæssig indsigt
> - db-designer
>
> Er man interesseret i at deltage kan man smide mig en mail. (crm at

Hej Thomas,

Jeg har lavet et lille faktureringssystem til min fars virksomhed.
Kort beskrivelse af systemet:

System har kundedatabase mulighed for at oprette tilbud, lave tilbud til
ordre og fakturere ordre og udskrive en faktura.
Dertil er der også lavet en udgifter-database

Det som jeg vil videre med i denne sammenhæng er netop en regnskabsdel
så man kan samle alle faktura og udgifter op så der laves månedsvis-,
kvartalsvis-, årligt regnskab på systemet.

Systemet er p.t. programmeret i ASP med en Access database til, men jeg
har overvejet at lave en online version af den over SSL til min Linux
server så det kører med PHP, Apache og MySQL. Så man kan oprette en
virksomhed/profil online og styre sit regnskab uden nogen former for
regnskabs-software installeret.

Er det sådan noget du har tænkt dig?

Mvh
Kevin Steffer

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 06-03-02 22:18

On Wed, 06 Mar 2002 17:51:14 +0100, Kevin Steffer <kevin@steffer.dk>
wrote:

> [...]
>server så det kører med PHP, Apache og MySQL. Så man kan oprette en
>virksomhed/profil online og styre sit regnskab uden nogen former for

lidt derhen ad :)

Vi ender nok op m. en EJB løsning opbygget modulært. Initielt bliver
frontenden nok web, men andre interfaces er også mulige.

--
vh
Thomas Jensen