Fra inde til ude misser ?!
Fra : Morten Juel

Dato : 05-03-02 22:33

Hejsa NG

Vi går med hus tanker, og så har vi set på noget på landet, og så tænkte vi
om vores inde misser ville kunne omstille sig til at bruge kattelem, så de
kunne rende ind/ud som det passer dem ? eller ville de ikke fatte en bjælle
og blive kørt over ?

Morten
Golf II GTI
XS400Seca

**som har www+mail plads til salg, kan også bruges med eget domainenavn**

Fra : Mette Jensen

Dato : 05-03-02 23:02

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote

> [...]
vi
> om vores inde misser ville kunne omstille sig til at bruge kattelem, så de

Omstilling fra indekat til udekat plejer ikke at være noget problem. Det er
straks værre den anden vej.. Nogle indekatte er dog så inkarneret, at de
aldrig rigtig synes at det er nødvendigt at komme ud. I alle tilfælde ikke i
blæst og regnvejr. Men på en solbeskinnet, lun forårsdag, i en solstråle er
der vist ikke mange katte, der ikke vil ud.
En kattelem kan man som regel også lære dem, at gå ud af. Et lille tip kan
være at sætte den i, inden I flytter kattene ud i huset. Jeg har engang sat
en kattelem op, som min kat nægtede at bruge. Da fik jeg at vide, det kunne
være fordi den ikke var der for starten.
> eller ville de ikke fatte en bjælle og blive kørt over ?

Det med at blive kørt over kommer an på så meget. Er der langt eller kort
til nærmeste vej? De fleste indekatte har stor respekt for biler. Og netop
derfor kan den nemmere blive skræmt og måske løbe lige ud foran en. Men hvis
det er på landet, hvorfor så ikke bygge en løbegård? Så er I fri for at være
nervøse. Kattene skal ikke tilkæmpe sig til et nyt territorium, og slipper
derfor for en del "bank".

Held og lykke

Mette
--
Hils på vores Maine Coon:
http://kashmir.yaboo.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 05-03-02 23:19

en solbeskinnet, lun forårsdag, i en solstråle er
> der vist ikke mange katte, der ikke vil ud.
hehe, vores vil ud i regnvejr hvis de fik lov

.. Da fik jeg at vide, det kunne
> være fordi den ikke var der for starten.
ok, det skal da med i overvejelserne så !

> [...]
være
> nervøse. Kattene skal ikke tilkæmpe sig til et nyt territorium, og slipper
Både for vores og kattenes skyld, vores, fordi det er nemmere, at vi ikke
skal passe på at de render ud, og deres, for så kan de jage fugle/mus og
ikke bare få et glimt af friheden !

Mvh
Morten

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 11-03-02 14:52

Morten Juel skriver:

> Både for vores og kattenes skyld, vores, fordi det er nemmere, at vi ikke
> skal passe på at de render ud, og deres, for så kan de jage fugle/mus og
> ikke bare få et glimt af friheden !

Hej Morten!
Ikke fordi jeg vil være en lyseslukker, men der er nu intet fedt i at ens katte
slæber halvdøde solsorteunger ind i stuen og lader dem baske rundt så der ender
med at være blod på vægge og gulve! (hvilket jeg har oplevet hos venner). Vi er
selv flyttet på landet med 6 tidligere lejlighedskatte, og de har ud over huset
nu en stor løbegård at færdes i. Vores naboer ryster lidt på hovedet af de skøre
Københavnere, for de lader da alle deres katte løbe helt frit, og hvis man så
mister en eller to om året oppe på vejen...nåh ja...der er jo alligevel for
mange killinger hver sommer!

Sådan er der så meget, men jeg ønsker nu ikke at kalkulere med nogen
"spildprocent" når det gælder mine kælemisser. De forkælede bæster kan ses her:
http://www.kishka.dk/kattene.html

Hilsen Dorthe ( - der elsker sine havefugle for meget til at ofre dem som
legetøj )