DV Out
Fra : Pussyman

Dato : 05-03-02 22:34

Jeg skal lige høre om hvad DV out er på et digital kamera fx fra JVC er det
firewire og er det forskellige typer DV ??

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-03-02 23:31

Det er digital billede out via firewire. Der er teknisk set to typer
firewire, idet Sony har deres egen ilink, men i praksis er de ens.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-03-02 19:22

On Tue, 5 Mar 2002 22:33:34 +0100,
Pussyman <rsg@td.com> wrote:
> Jeg skal lige høre om hvad DV out er på et digital kamera fx fra JVC er det
> firewire og er det forskellige typer DV ??

DV er en videostandard. MiniDV er det kassetteformat der anvendes i
de fleste kompakte camcorders. Der findes også mere professionelle
versioner.

DV out fra digitale camcorders er normalt DV over IEEE 1394 (firewire),
og normalt med et 4-bens stik på camcorderen (der er også 6-bens
firewire stik som bag på computeren, disse kan også sende strøm til
eksterne enheder).

Der er en standard protocol som anvendes for at kontrollere camcorderen,
så man fra computeren kan afspille, starte, stoppe etc film på
camcorderen.

Generelt vil jeg anbefale Sony, da de kan tåle mere vold. Ikke har
problemer med tape flutter i kraftig blæst (200-400 km/t), og let
kan modificeres til at have DVin (med undtagelse af PC-10). For at
enable DVin på dem skal man købe dele for under 50 kr hos sin lokale
elektronikpusher (printerport stik, mini-jack stick, MOSFET transistor,
ledning). Det kræver dog man har loddekolbe og loddetin.

På en PC6 kan man også enable ting som manual override af lysfortærkning
(=billeder uden støj udendørs), skravering på display af overeksponerede
områder, testmønster, manual white balance, single frame recording etc.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.