Lyd
Fra : Jørgen Borch

Dato : 05-03-02 17:58

Hvorfor kan jeg ikke bare koble headphones til computeren, når jeg
kører
spil. Colin Mcrae 2?

Fra : Madsen

Dato : 05-03-02 18:01

slet HQ674 skrev:

> Hvorfor kan jeg ikke bare koble headphones til computeren, når
> jeg kører
> spil. Colin Mcrae 2?

Ved det ikke.
Kan du ikke ramme hullet til stikket, kommer der ingen lyd, har du
ingen høretelefoner, hvilket styresystem, hvilket lydkort?

Madsen.

Fra : John Tilsted

Dato : 06-03-02 07:10

Ja,ja kære madsen, det var jo nok ikke det han mente.
Der kommer næsten ingen lyd når du kobler Ht til din Pc,
det er et liniesignal der kommer ud, så du skal há en
forstærker imellem hvis du da ikke har stik på dine Ht
Mvh. John

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns91C8B7461E917copy.if.you.wish@130.133.1.4...

Fra : Henrik Dissing

Dato : 06-03-02 12:48

On Wed, 6 Mar 2002 07:10:11 +0100, John Tilsted wrote:

> [...]

>det er et liniesignal der kommer ud, så du skal há en
>forstærker imellem hvis du da ikke har stik på dine Ht

("Ht" er et godt eksempel på at hjemmelavede forkortelser skaber uklarhed).

Det er nu ikke altid rigtigt at man ikke kan sætte et headset direkte i
lydkortet med godt resultat.

Mit Plantronics HS-1 headset giver en god, kraftig lyd fra sig når jeg
stikker det direkte i et af mine lydkort, Diamond Mostersound MX300 eller
Terratec DMX XFire 1024. Det sidstnævnte skal dog have en jumper sat som
aktiverer en indbygget forforstærker.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : John Tilsted

Dato : 06-03-02 16:46

Nu er det jo ikke alle, der har et lydkort som Henriks!
Og med hensyn til forkortelser, så har HT (inden for elektronikbrancen)
altid betydet højtalere, og hovedtelefoner er da også en form for
højtalere.
Men lad os nu høre hvad Jørgen siger til vores svar !
Mvh. John

Henrik Dissing <hendis@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7vvb8ug18jptkm0kkcs3g9m4o4v6kj6780@4ax.com...

Fra : Madsen

Dato : 06-03-02 16:43

John Tilsted skrev:

> Ja,ja kære madsen, det var jo nok ikke det han mente.

Min pointe var at det efter min mening var meget svært at
gennemskue hvad der blev talt om. Jeg er ikke clairvoyant så jeg
ved ikke hvilket stik der tales om. Det kan lige så godt være
stikket til høretelefonerne på fronten af cd-drevet som det kan
være linieudgangen på lydkortet der tales om.

Madsen.

Fra : Joe Sandøe

Dato : 06-03-02 17:12

> Hvorfor kan jeg ikke bare koble headphones til computeren, når jeg
> kører
> spil. Colin Mcrae 2?

Er det far eller nogle andre der siger, at du ikke må?

Får du ingen lyd ud?

Hvor prøver du at sætte stikket ind?

Kan du godt koble det på, med andre spil?

Hvad vil du overhoved med de headphones? *GG*

Kærligt hilsen Joe

Fra : Jørgen Borch

Dato : 06-03-02 17:52

Fra : Jørgen Borch

Dato : 06-03-02 18:00

Jørgen Borch <vierto@HQ674privat.dk>
(slet HQ674) skrev:
> Hvorfor kan jeg ikke bare koble headphones til computeren, når jeg
> kører
> spil. Colin Mcrae 2?

Tak for de mange svar.
Nu kører det som det skal.
Jeg er ikke meget for at indrømme det, men stikket sad ikke lige der
hvor det skulle.
Godt der er nogen der er vågne,
Venlig hilsen
Jørgen.

Fra : John Tilsted

Dato : 06-03-02 18:51

Jeg kunne da godt lí at vide hvad jørgen havde lavet !!
Mvh. John

Jørgen Borch (slet WZPKX) <vierto@WZPKXprivat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c864b2c$0$83735$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...