webcam ?
Fra : Niels Bachmann

Dato : 27-01-01 14:11

Er der nogen der har prøvet at sætte et webcam op på Linux uden X ?
Ideen er at have streaming video der kan ses i en browser (apache).

RedHat 6.2 , Kernel 2.2.14-5.0 og Logitech USB QuickCam Web.

Man skal (vistnok) installere Video4linux, men jeg kan ikke finde filerne
nogen steder.
Er der (native) USB support i den Kernel, eller skal man finde et extra
modul ?

Håber nogen kan svare

MVH/ Niels Bachmann

--

"Mandrake....Have you ever seen a 'commie drink a glass of water ?"

http://www.precious.dk - precious@precious.dk

Fra : wojci

Dato : 30-01-01 23:28

In article <tCzc6.13463$fa3.639420@news010.worldonline.dk>, "Niels
Bachmann" <precious@precious.dk> wrote:

> [...]
>
> RedHat 6.2 , Kernel 2.2.14-5.0 og Logitech USB QuickCam Web.
>
> Man skal (vistnok) installere Video4linux, men jeg kan ikke finde

prøv din kernel konfiguration...

> Er der (native) USB support i den Kernel, eller
> skal man finde et extra modul ?
>
> Håber nogen kan svare

Jeg lige fået mit 'Logitech Quickcam express' til at virke.
Du kan finde driveren(kernel-modulet) til den på www.freshmeat.net,
søg på Logitech og en applikation til at tage billeder, f.eks. w3cam(der er også en
cgi-del så andre end dig kan se billederne fra nettet).
Mit camera er forbundet til usb og derfor bruger jeg kernel 2.4.0.

Jeg ved ikke om dit camera kan bruge denne driver...Logitech udleverer
ikke specs på deres hardware.

/wojci

wojci at wojci dot dk