RH 7.2 er blevet langsom
Fra : Hansen

Dato : 05-03-02 15:23

Jeg har et problem lige pludslig er min rh7.2 blevet meget langsom om at
lade bruget logge på med ftp, pop3 og ssh når jeg kikker efter hvad der køre
er der ikke noget der bruger noget cpu kraft hvad kan der være galt

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 05-03-02 15:23

Hansen wrote:

> Jeg har et problem lige pludslig er min rh7.2 blevet meget langsom om at
> lade bruget logge på med ftp, pop3 og ssh når jeg kikker efter hvad der
> køre er der ikke noget der bruger noget cpu kraft hvad kan der være galt

Givetvis er der en DNS server et sted som står og hoster. Hvordan er din
hastighed på WWW ?

-Claus

Fra : Armsby

Dato : 05-03-02 17:13

"Claus Rasmussen" <clr@cc-consult.dk> wrote in message

> Givetvis er der en DNS server et sted som står og hoster. Hvordan er din
> hastighed på WWW ?

jeg har ikke nogen problem med www eller noget andet
så jeg ved ikke hvad der kan være galt for det er kommet i løbet af sidste
måden

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 05-03-02 17:40

Armsby wrote:

> jeg har ikke nogen problem med www eller noget andet

Det var på serveren, jeg mente. Prøv at lave et DNS lookup fra den (med
nslookup f.eks).

> så jeg ved ikke hvad der kan være galt for det er kommet i løbet af sidste
> måden

Bruger du dhcp ? Den kan godt gå ind og pille ved serveren DNS opsætning.

-Claus

Fra : Armsby

Dato : 05-03-02 20:47

> Det var på serveren, jeg mente. Prøv at lave et DNS lookup fra den (med
> nslookup f.eks).

hvis jeg bruger nslookup komme svaret lige med det samme

> Bruger du dhcp ? Den kan godt gå ind og pille ved serveren DNS opsætning.

ja, men der er fejlen ikke har set efter

Fra : Bo Simonsen

Dato : 05-03-02 19:06

In article <3c84d47e$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Hansen"
<nospam@spam.no> wrote:

> Jeg har et problem lige pludslig er min rh7.2 blevet meget langsom om at
> lade bruget logge på med ftp, pop3 og ssh når jeg kikker efter hvad der
> køre er der ikke noget der bruger noget cpu kraft hvad kan der være galt

Hvis den står på dit netværk, og du fra din workstation prøver at fange
den, skal du tjekke /etc/resolv.conf, hvis den står på din isp's er det
godt nok, men du skal tilføje din workstation i /etc/hosts

Altså et eksempel

192.168.1.2         workstation.local.net

Hostnamet er ligegyldigt.

Fra : Armsby

Dato : 05-03-02 20:50

"Bo Simonsen" <paltas@geekworld.dk> wrote in message

> [...]
> den, skal du tjekke /etc/resolv.conf, hvis den står på din isp's er det
> godt nok, men du skal tilføje din workstation i /etc/hosts

Server står på min netværk men det er hvis jeg fra internettet skal ind på
min server at den er langsom hvis jeg ikke pruger www hvis jeg bruger ssh og
skriver brugernavn går der 1-2 sek får jeg kan skrive password, jeg har
prøvede med flere forsklige programmer til ssh og det der er hurtigst er
putty men der går stadig ca 1-1½ sek. inden jeg kan skrive password

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 05-03-02 22:27

Hansen wrote:

> Jeg har et problem lige pludslig er min rh7.2 blevet meget langsom om at
> lade bruget logge på med ftp, pop3 og ssh når jeg kikker efter hvad der
> køre er der ikke noget der bruger noget cpu kraft hvad kan der være galt

Har du blokeret for ident?

Rasmus

[ Cancel Cancelled ]
- Pine

Fra : Armsby

Dato : 06-03-02 05:36

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote in message

> Har du blokeret for ident?

Nej jeg har lige set efter, men der er begyndt at kommen en masse tcp
parkker som ikke er i sync. de begyndte at komme for ca. 5 dage siden jeg
ved ikke om det måske kan have noget med det at gøre, men jeg tror det ikke
da det ikke er fra den ip jeg bruger eller fra min dns server