"grafisk" lilo
Fra : Jesper FA

Dato : 27-01-01 13:07

På min RH7 maskine kommer lilo med en grafisk menu, hvor man kan vælge med
piltasterne hvad man vil starte.. fint nok.
På den anden maskine her, der er en RH6.2 opgraderet til RH7.0 er der normal
lilo, hvordan får man den skiftet over i den anden mode?

--
Jesper

Fra : Leo Laursen

Dato : 27-01-01 13:40

I artikel <jRyc6.68026$W81.819118@twister.sunsite.dk>, skrev "Jesper FA"
<news@skydiver.dk>:

> [...]
> her, der er en RH6.2 opgraderet til RH7.0 er der normal lilo, hvordan
> får man den skiftet over i den anden mode?

Jeg ved ikke om det er det samme på redhat, men på debian vælger man
mellem boot-menu.b eller boot.b (i lilo.conf)

Leo

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-01-01 14:54

On Sat, 27 Jan 2001, Leo Laursen wrote:

> I artikel <jRyc6.68026$W81.819118@twister.sunsite.dk>, skrev "Jesper FA"

> Jeg ved ikke om det er det samme på redhat, men på debian vælger man
> mellem boot-menu.b eller boot.b (i lilo.conf)

Det grafiske ligger i /boot/message (fylder ca. 16k). Så at indsætte
linjen:

message=/boot/message

i lilo.conf burde gøre tricket.

Rasmus Bøg Hansen

Fra : Jesper FA

Dato : 27-01-01 22:27

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote in message
k...
> Det grafiske ligger i /boot/message (fylder ca. 16k). Så at indsætte
> linjen:
>
> message=/boot/message

Det var jo lige det der skulle til.
Findes der et lille program til at lave sådanne en med, så man fx. kunne få
sig en tux istedet for en RH logo?

--
Jesper

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 27-01-01 15:25

"Leo Laursen" <l.laursen@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg ved ikke om det er det samme på redhat, men på debian vælger man
> mellem boot-menu.b eller boot.b (i lilo.conf)
^^^^^^^^^^^

Hvilken version af Debian bruger du? Jeg har i aldrig set boot-menu.b.

--
Sven

Fra : Leo Laursen

Dato : 27-01-01 16:23

I artikel <87n1cdm5sc.fsf@neumann.gnix>, skrev "Sven Esbjerg"
<esbjerg@egmont-kol.dk>:

> ^^^^^^^^^^^
>
> Hvilken version af Debian bruger du? Jeg har i aldrig set boot-menu.b.

Unstable
LILO version 21.6, Copyright (C) 1992-1998 Werner Almesberger
Version: 1:21.6-9
Den er endnu lidt eksperimentel

Leo

Fra : Sergej Malinovski

Dato : 27-01-01 17:25

Jesper FA wrote:
> [...]
>På den anden maskine her, der er en RH6.2 opgraderet til RH7.0 er der normal
>lilo, hvordan får man den skiftet over i den anden mode?

Hvis man da virkelig vil have en grafisk boot manager, så vælger
man da xosl (www.xosl.org) og ikke det ncurses-fis ;)

--
Sergej Malinovski [http://dreamer.nitro.dk]