Et par spg. til RedHat 7.0
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 27-01-01 11:43

Hej,

Jeg har lige skiftet fra Windows til Linux, sådan helt!
Jeg har rodet med Linux før, og kender til det, men alligevel ikke alt
for meget.

jeg har lige et par spg. som jeg håber at der er nogle som kan svare på
for mig :)

1) Kan jeg får scroll hjulet på min "Logitech Coreless MouseMan Wheel"
til at virke i X?

2) Jeg har en lidt ældre SCSI brænder, en Panasonic eller et eller andet
ukurant mærke - hvad anbefaler i af CD-R software? Både til X og console

3) Hvordan kan jeg tage backup af min adresse bog, mail arkiv etc.? Jeg
køre med den nyeste Mozilla (den fra AOD skiven, i denne måned).

Det var lige hvad jeg kunne komme på i denne omgang :)

Håber der er nogle som kan hjælpe lidt :)

/Thomas Løjmann
lojmann@lojmann.dk

Fra : Martin A

Dato : 27-01-01 12:29

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:

> [...]
> for mig :)
>
> 1) Kan jeg får scroll hjulet på min "Logitech Coreless MouseMan Wheel"
ja det burde virke, selv om jeg har problemer med samme mus !

> 2) Jeg har en lidt ældre SCSI brænder, en Panasonic eller et eller andet
> ukurant mærke - hvad anbefaler i af CD-R software? Både til X og console
tja, det du bruger i windows burde vel også virke i Linux ?

ved ikke, men hent en nightly build af mozilla : www.mozilla.org

> Det var lige hvad jeg kunne komme på i denne omgang :)
>
> Håber der er nogle som kan hjælpe lidt :)
>
> /Thomas Løjmann
> lojmann@lojmann.dk

Håber det kan bruges

Martin

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 27-01-01 12:52

Hej,

Martin A wrote:

> tja, det du bruger i windows burde vel også virke i Linux ?
What? Vil du have mig til at installere Windows SW på Linux... Hmmmmm

> ved ikke, men hent en nightly build af mozilla : www.mozilla.org
Ser på sagen...

Tak for interessen.

/Thomas Løjmann

Fra : Martin A

Dato : 27-01-01 13:59

> What? Vil du have mig til at installere Windows SW på Linux... Hmmmmm

Sorry, jeg tænkte på cd-rom medier.

Martin

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 27-01-01 14:54

> Sorry, jeg tænkte på cd-rom medier.
HA HA HA

/Løjmann

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 27-01-01 12:38

> 2) Jeg har en lidt ældre SCSI brænder, en Panasonic eller et eller andet
> ukurant mærke - hvad anbefaler i af CD-R software? Både til X og console

cdrecord er backend softwaren som der er lavet en masse frontends til.
Jeg benytter med "gcombust", men også cdrtoaster og et par andre.
Du kan finde stort set al software på http://freshmeat.net

> 3) Hvordan kan jeg tage backup af min adresse bog, mail arkiv etc.? Jeg
> køre med den nyeste Mozilla (den fra AOD skiven, i denne måned).

Kender ikke Mozilla så godt, og min søn har i øjeblikket den maskine hvor
jeg har Mozilla på i Win-modus så jeg kan ikke lige kigge efter.
Men Netscape lavede et vistnok et Mail-dir samt et ".netscape" og det lå
derunder. Mon ikke Mozilla er tilsvarende?

--
Tonny

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 27-01-01 12:54

Hej,

Jeg ser lige på en URL du postede.

Mht. backup af det i Mozilla, så TROR jeg at jeg har fundet ud af
noget... Den laver nemlig nogle folderes, til hver accoutn, (et eller
andet kryptisk sted) så det er nok dem som jeg skal have kopieret ud...

Tak for interessen!

/Thomas Løjmann

Fra : Svend Bjerrum Jensen

Dato : 27-01-01 14:47

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> skrev:

> [...]
> for mig :)
>
> 1) Kan jeg får scroll hjulet på min "Logitech Coreless MouseMan Wheel"

Ja, det skulle kunne lade sig gøre. Efter sigende skulle wheelmouse
er en af de ting som er bedre i XFree86 Version 4. RedHat 7 kommer så
vidt jeg ved med XFree86 både i version 3.x og 4. og bruger som
standard version 3. Måske var det en ide, hvis en RedHat-kender
forklarer, hvordan man skifter til version 4.
(Jeg gætter på, at du bruger RH7)

> 2) Jeg har en lidt ældre SCSI brænder, en Panasonic eller et eller andet
> ukurant mærke - hvad anbefaler i af CD-R software? Både til X og console

Standard metoden til cdbrænding under Linux er først at lave en isofil
med programmet "mkisofs", og derefter brænde isofilen med programmet
"cdrecord". Begge programmer kan køres i en konsol, et shell-script
eller lign. Der findes flere grafiske brugerflader, hvorfra man med
museklik kan kalde de ovennævnte programmer i baggrunde. Dem jeg lige
har navn på er: CDR-Toaster, gcombust, gtoaster og X-CD-Roast. Din
Linux kommer sikkert med en eller flere af dem.

> 3) Hvordan kan jeg tage backup af min adresse bog, mail arkiv etc.? Jeg
> køre med den nyeste Mozilla (den fra AOD skiven, i denne måned).

Du tager backup ved at kopiere filerne til dit backup-medium,
evt. pakker dem gzip og eller tar. I Netscape hedder adresselisten
~/.netscape/pab.na2, og posten ligger i ~/nsmail/. Find selv ud af
hvad filerne hedder i Mozilla.

> Det var lige hvad jeg kunne komme på i denne omgang :)

I lige måde.

--
Med venlig Hilsen
Svend Bjerrum Jensen

Fra : Jesper FA

Dato : 27-01-01 18:57

"Svend Bjerrum Jensen" <zb@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> standard version 3. Måske var det en ide, hvis en RedHat-kender
> forklarer, hvordan man skifter til version 4.

Min har nu 4.0.1 installeret og jeg har ikke opgraderet.

--
Jesper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-01-01 14:48

On Sat, 27 Jan 2001, Thomas Løjmann Jørgensen wrote:

> 1) Kan jeg får scroll hjulet på min "Logitech Coreless MouseMan Wheel"
> til at virke i X?

Start 'mouseconfig' og vælg en af logitech-modellerne (afhængigt af
hvilken du har).

Rediger herefter /etc/X11/XF86Config-4. Find den InputDevice-sektion,
der hedder Mouse0. Indsæt linjen:

Option "ZAxisMapping" "4 5"

Genstart X. Nu burde det virker. Det er dog ikke alle programmer, der
bruger hjulet endnu. KDE gør. Virker den stadig ikke, så prøv at
installere imwheel (http://solaris1.mysolution.com/~jcatki/imwheel/).

Rasmus Bøg Hansen