php preformance
Fra : Jesper FA

Dato : 27-01-01 03:50

Jeg har en Celeron 300, 128 MB ram, som har Apache, PHP m.v. installeret, så
kom jeg lige til at bruge ab lidt og kan se at ved fx. en 8kb stor html fil
kan den klare ca. 400 requests pr. sek og ved en 1mb stor fil klarer den ca.
30. (over lo)
Tager man så en lille php ting jeg har lavet på lidt over 300 linier, som
hvis den bliver kaldt uden noget ikke laver ret meget, dvs. den udskriver
faktisk kun nogle linier. og i alt giver en request på 2707 byte, så kan den
ligepludseligt kun lige klare 5 stk. pr. sek.

Hmm.. tager man den samme 8k html fil og kalder den php istedet for kan den
også kun klare de der 5 requests pr. sek.
Dvs. det koster en faktor 100 at køre det gennem php fortolkeren uden den
ellers skal lave noget.. det er jo sådanne set ikke helt ubetydeligt...

Nu ikke fordi det er det helt store problem, for jeg har da ikke noget nær 5
requeste pr. sek på min server, men alligevel.

Kunne være man lige skulle teste hvor meget det så koster at lave cgi ting.

--
Jesper

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 27-01-01 12:44

> Kunne være man lige skulle teste hvor meget det så koster at lave cgi
ting.

Hvis du gerne vil benytte php kunne du også checke de her ud:

http://freshmeat.net/projects/apc/?highlight=php+cache

http://freshmeat.net/projects/phpcache/?highlight=php+cache

--
Tonny

Fra : Sune Kirkeby

Dato : 29-01-01 21:48

[ "news.sunsite.dk" <danni@finne.dk> ]

> Mange gange hopper jeg over i en anden brugers shell fra en telnet
> prompt.... altså su'er over til en anden eller :sh'er ud fra vi...
>
> Men så hvis man arbejder lidt i den anden shell kan man jo komme i
> tvivl om man egentlig sidder i en "førstegangs"-shell eller i nogen
> under den...

[ SNIP ]

> Er der en måde man kan finde ud af hvormange grader af shell i
> shells man befinder sig nede i?

I bash er der $SHLVL (tilsvarende findes IIRC i de fleste andre
shells), den bliver dog sat til 1 i alle login-shells, dvs. at hvis du
laver en "su -" kan du ikke bruge den.

Derimod kan "ps T" hjælpe her, den viser alle processer der kører på
den nuværende terminal, f.eks. giver den flg. efter en "su -",

mel# ps T
PID TTY STAT TIME COMMAND
15162 pts/0 S 0:00 -bash
15181 pts/0 S 0:00 -su
15395 pts/0 R 0:00 ps T

(Hvis du kun er logget på en enkelt gang er "pstree -up" nok lettere
at læse.)

Mvh,

--
Sune Kirkeby Test-tube babies shouldn't throw stones.
http://mel.interspace.dk/~sune/

Fra : Anders Johannsen

Dato : 28-01-01 04:57

> Kunne være man lige skulle teste hvor meget det så koster at lave cgi
ting.

Overvej at loade PHP som modul til apache i stedet for Apache...

/A

Fra : Anders Johannsen

Dato : 28-01-01 20:28

> Overvej at loade PHP som modul til apache i stedet for Apache...

Overvej at loade PHP som modul til Apache i stedet for som CGI...

/A

Fra : Jesper FA

Dato : 29-01-01 02:06

"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> wrote in message
> Overvej at loade PHP som modul til Apache i stedet for som CGI...

Det er den.

--
Jesper