hjemmenetværk
Fra : Jørgen

Dato : 05-03-02 12:12

Hej igen

Jeg har prøvet nogen gange at forespørge mig om netværk, efter at jeg ikke
er
så god til at formulere mig, vil jeg lige prøve igen.

Jeg har
2 computer ( 1 bærbar og 1 alm.) begge har netværkskort.
1 stk. mini Switch. ( 1 port Uplink samt 5 alm. porte)
ADSL forbindelse ( har ikke fast IP adresse)
alm. kabler og 1 stk. krydskabel.

Den bærbar bruger jeg oppe i stue til alm. arbejde og til Internettet.
Den anden computer som jeg har i kælderen, vil jeg bruge til alm. arbejde og
til
at overføre filer til og fra den bærbar, og til at udskrive på en printer
som er
tilslutte den bærbar oppe i stuen.
Men uden at der andre kan se mine computer via min ADSL forbindelse.

kan det lade sig gøre og hvordan ?

på forhånd tak

Jørgen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-03-02 13:36

ehhh er det en firewall du søger????

hygge
Martin

Fra : Jørgen

Dato : 05-03-02 14:52

nej den har jeg

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-03-02 16:37

"Jørgen" skrev i en meddelelse:

> nej den har jeg

Så forstår jeg heller ikke helt spørgsmålet ?

Hvis du vil forhindre andre i at komme ind på dit lokalnet - så skal du
bruge en firewall.....

De kan dog ikke "bare lige komme ind" - men det er da muligt, hvis du ikke
har en firewall.....

Med firewall'en kan du selv bestemme, hvem og hvad du vil give adgang.......

Hvis problemet er det modsatte - nemlig. at du gerne vil have andre ind på
din PC - så er det vel en FTP-server eller lign, der skal til ?

Forklar nærmere, hvad du ønsker !

/Jan

Fra : Jørgen

Dato : 05-03-02 18:44

Hej

Jeg har fået det hele til at virke, med stor hjælp fra Jens.

men tak

hilsen Jørgen