Computeren genstarter selv
Fra : Thïngmand

Dato : 05-03-02 10:00

Jeg har kørt med Win2000 i et år uden problemer, men her på det sidste har
jeg fået en underlig fejl.

Ind i mellem når jeg lukker ned får jeg en memory advarsel - den kan også
komme af sig selv lige pludselig, hvorefter conputeren genstarter, når man
trykker på Ok.

Værst er det, at nogle gange kommer der en blå skærm i ca. 1 sec. hvor jeg
kun kan se at der står noget med memory og så booter den.

Fejlmeddelelsen kan ses her: http://www.misu.dk/diverse/memory.png

Hvad sker der?

Fra : Leony

Dato : 05-03-02 12:23

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse

> Værst er det, at nogle gange kommer der en blå skærm i ca. 1 sec. hvor jeg
> kun kan se at der står noget med memory og så booter den.

I Windows XP kan man sætte den til at genstarte automatisk hvis den "får blå
skærm".
Mon ikke det er en lignende indstilling der gør sig gældende for din W2K.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Thïngmand

Dato : 05-03-02 13:01

> [...]
> skærm".
> Mon ikke det er en lignende indstilling der gør sig gældende for din W2K.

Lyder interessant - jeg er dog mere interesseret i hvorfor den gør det...

Fra : Leony

Dato : 05-03-02 16:10

> Lyder interessant - jeg er dog mere interesseret i hvorfor den gør det...

Selvfølgelig er du det, jeg læste bare dit spørgsmål som om at du var
irreteret over at den genstartede.
Hvis jeg havde tænkt mig om så burde jeg have indset hvad du mente.
Prøv at teste RAM sådan som Kim foreslår.
Hvis du har flere RAM moduler kan du evt. prøve dem en for en,
fremprovokere fejlen og hvis den ikke går i blåt har du et defekt RAM modul.

Fra : Bo Källberg

Dato : 11-03-02 09:00

[snip]
> I Windows XP kan man sætte den til at genstarte automatisk hvis den "får
blå
> skærm".

Hvordan??

Mvh Bo

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 11-03-02 09:21

"Bo Källberg" <bo7404@odense.kollegienet.dk> wrote in message

> Hvordan??

Control Panel -> System -> Advanced -> Startup and revocery settings

V.h.

Mads.

Fra : Kim Thomsen

Dato : 05-03-02 15:18

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> wrote in message
> [...]
> komme af sig selv lige pludselig, hvorefter conputeren genstarter, når man

Prøv at teste din ram for fejl. Nedenstående program tester dine ram i hoved
og r..
http://www.teresaudio.com/memtest86/

Mvh Kim Thomsen

Fra : Thïngmand

Dato : 06-03-02 08:49

> Prøv at teste din ram for fejl. Nedenstående program tester dine ram i
hoved
> og r..
> http://www.teresaudio.com/memtest86/

thx - det prøver jeg!