Destileret Vand
Fra : CapitalM

Dato : 05-03-02 09:41

Er der nogen der ved hvor man kan købe noget destileret vand (IKKE
demineraliseret vand) jeg har kigget på tankstationer, i Matas og i div.
andre foretninger. Dog uden held.

http://www.kandu.dk/

Fra : Birthe Pedersen

Dato : 05-03-02 10:03

Hej.

Har du prøvet at spørge på apoteket? Så vidt jeg husker har jeg engang
købt subj. der.

Mvh.
Birthe P

--
** GarnGalleriet & KunstHåndværkeren **
**** http://www.garngalleriet.dk ****

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-03-02 23:50

On Tue, 05 Mar 2002 08:40:57 GMT,
CapitalM <CapitalM.news@kandu.dk> wrote:
> Er der nogen der ved hvor man kan købe noget destileret vand (IKKE
> demineraliseret vand) jeg har kigget på tankstationer, i Matas og i div.
> andre foretninger. Dog uden held.

Hvad er forskellen udover metoden ? Destileret vand vil indeholde
alle flygtige stoffer med et kogepunkt på under 100 grader. Så
principielt kan der være alkohol og alt muligt andet i.

Er der nogle særlige væsker med en fordampningstemperatur
på over 100 C du ikke ønsker ?

Hvis det er til kontaktlinser, så kan du bruge det hele, du
skal bare have et mikrofilter der fjerner alle partikler over
en hvis størrelse (hvilket jeg gætter på også er processen ved
demineraliseret vand).

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Steen Thunberg

Dato : 18-04-02 20:58

Demineraliseret vand laves på en ion-bytter, der fjerner alle uønskede ioner
i vandet. Den indeholder et fast stof der kan optage og afgive ioner. En
frisk ion-bytter kan afgive H+ og OH- ioner, disse bytter plads med de
uønskede ione når vandet ledes igennem ionbytteren. Disse ioner går sammen
og bliver til H2O og de uønskede ioner bliver i ionbytteren..

mvh

Steen Thunberg