Digitalt kamerea med video
Fra : Deaster

Dato : 05-03-02 09:04

Er der nogen som har erfaring med billige digitalewebkameraer som også kan
optage videosekvenser. Kvaliteten behøver ikke være overvældende, og det
skal ikke bruges til stillbilleder?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Peter Schrøder

Dato : 05-03-02 15:04

"Deaster" skrev...
> Er der nogen som har erfaring med billige digitalewebkameraer som også kan
> optage videosekvenser. Kvaliteten behøver ikke være overvældende, og det
> skal ikke bruges til stillbilleder?

Mon ikke "alle" webkameraer kan optage video
direkte på computeren?
Det er vel nærmest et spørgsmål om at finde
det rigtige grabbersoftware.
Jeg tror ikke du skal være bange for at kvaliteten
bliver overvældende...

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Deaster

Dato : 05-03-02 16:46

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er vel nærmest et spørgsmål om at finde
> det rigtige grabbersoftware.
> Jeg tror ikke du skal være bange for at kvaliteten

Hehem jeg fik vist ikke forklaret mig godt nok, det skal kunne tages med ud
i "byen" og lave billed sekvenser, er der f.eks. nogen der har erfaring med
Creatives 600 webkamera?

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 05-03-02 20:34

On Tue, 5 Mar 2002 16:46:26 +0100, "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com>
wrote:

> [...]

>i "byen" og lave billed sekvenser, er der f.eks. nogen der har erfaring med

Det virker dyrt i forhold til dets ringe formåen (meget kendetegnende
for de fleste Creative-webcams). Du kan kun optage 1 minut og 15
sekunder med kameraet i 352x288 pixels. Hastigheden er max. 15 fps -
til sammenligning er kører et TV-billede i 25 fps.

Flere af Olympus´ digital-kameraer (bl.a. C-100), som kun koster få
hundrede kroner mere, kan også optage korte videosekvenser. Kvaliteten
er formentlig langt højere. Desuden har de flytbar hukommelse på op
til 128 mb (muligvis mere), mens Creatie kun har 15 mb fast
hukommelse.

Et alternativ, hvis videosekvenserne er vigtigere end fastbilleder
kunne være et Digital Video-kamera, der kan tage stillbilleder. Fås
brugt for 2.000-3.000 kr. og kan også bruges som webcam.

Lars

Fra : Deaster

Dato : 05-03-02 20:46

lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne være et Digital Video-kamera, der kan tage stillbilleder. Fås
> brugt for 2.000-3.000 kr. og kan også bruges som webcam.

Thanx, det kigger jeg på. Gad vide om man ikke kan få en del rabat hvis man
skal købe en 2-300 styk

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 05-03-02 16:48

On Tue, 5 Mar 2002 09:04:07 +0100, "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com>
wrote:

>Er der nogen som har erfaring med billige digitalewebkameraer som også kan
>optage videosekvenser. Kvaliteten behøver ikke være overvældende, og det
>skal ikke bruges til stillbilleder?

Lav videokvalitet og dårlige stillbilleder. Så kan jeg anbefale
Creative Webcam Go, som jeg selv har. Det er ganske vist pænt dyrt i
forhold til kvaliteten, så hvis jeg var dig ville jeg gå efter et
kamera i 200 kroners prisklassen.

Lars