AA efter Z?
Fra : Lars

Dato : 05-03-02 01:08

'AA' kommer efter 'Z' når jeg prøver at sortere poster fra en
Access database... Jeg går udfra det er fordi den regner 'AA' som
Å, men hvordan får jeg den til at lade være med det?

Nedenstående er den kode jeg bruger nu til at trække poster fra
en database:

| strSQL = "SELECT acronym, description FROM acronyms WHERE acronym LIKE '" & Trim(lookup) & "%' ORDER by ACRONYM"

hvor

| lookup = Request.Querystring("lookup")

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Lars

Dato : 06-03-02 11:43

On Tue, 05 Mar 2002 01:07:31 +0100, Lars
<go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> wrote:

>'AA' kommer efter 'Z' når jeg prøver at sortere poster fra en
>Access database... Jeg går udfra det er fordi den regner 'AA' som
>Å, men hvordan får jeg den til at lade være med det?

Jeg har løst problemet, det var en indstilling i Access, Database
sort order, der stod til 'Danish/Norwegian' istedet for 'General'

vh

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 08-03-02 10:18

Nu får du istedet problemer med æøå - ikke?

Mvh Thomas

Fra : Lars

Dato : 08-03-02 14:42

On Fri, 8 Mar 2002 10:17:34 +0100, "Thomas Smedebøl"
<linto@visto.com> wrote:

>Nu får du istedet problemer med æøå - ikke?

Nej, for dem har jeg ikke nogen af:
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

vh